بر اساس آمار، مردم همچنان عاشق خودروهای کوچک هستند

اقتصاد ایران: با اینکه خودروهای شاسی بلند محبوبیت بسیار بالایی دارند اما آمار فروش جدید نشان از عطش بازار آمریکا نسبت‌به خودروهای سواری کوچک دارد.

خودروسازان آمریکایی مانند فورد، جنرال موتورز و فیات کرایسلر در سال‌های اخیر بر تولید خودروهای شاسی بلند (SUV) تمرکز کرده و بخش قابل توجهی از خط تولید خودروهای سواری (Sedan) را کنار گذاشته‌اند. اما بررسی آمار فروش نیمه اول سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که شاید این تصمیم چندان هم درست نبوده است.

بازار خودروهای کوچک همچنان پررونق است. فروش نیسان سنترا در نیمه اول سال جاری، نسبت‌به ۲۰۲۳، با ۵۵ درصد افزایش به ۸۹٬۰۲۸ دستگاه رسیده است و دومین خودرو پرفروش نیسان است. نیسان ورسا، ارزان‌ترین خودرو حال حاضر بازار آمریکا نیز افزایش آمار فروش ۶۱ درصدی داشته است.

هوندا سیویک، دیگر سواری محبوب بازار، ۳۸ درصد رشد با فروش ۱۲۹٬۷۸۸ دستگاه داشته که از فروش شاسی بلند HR-V بیشتر بوده است. سال گذشته نیز فروش این خودرو ۵۰ درصد افزایش یافته بود و درصورت ادامه‌ی این روند، این خودرو در جمع ۱۰ خودرو پرفروش سال ۲۰۲۴ قرار خواهد گرفت.

تویوتا کرولا که سال پیش رتبه‌ی دوازدهم پرفروش‌ترین خودرو آمریکا را داشت امسال رشدی ۲۵ درصدی در آمار فروش داشته و به عدد ۱۲۱٬۹۹۱ دستگاه رسیده است. با اینکه تویوتا نسخه‌ی کراس کرولا را نیز تولید کرد اما آمار فروش نسخه‌ی سواری آن دو برابر نسخه‌ی کراس است.

کیا فورته هم با رشدی ۱۳ درصدی و فروش ۷۰٬۴۷۳ دستگاه، عملکرد خوبی در بازار خودروهای کوچک داشته است.

مقالات مرتبط
  • فروش خودروهای برقی کیا و هیوندای رکوردشکنی کرد
  • تسلا با فروش ۴۴۴هزار خودرو برقی در سه‌ماه، فراتر از انتظار تحلیلگران ظاهر شد

هرچند که همچنان خودروهای شاسی بلند از محبوبیت بالایی برخوردارند و جایگاه خود را به‌عنوان انتخاب اصلی خریداران تثبیت کرده‌اند، اما آمار فروش نیمه اول سال نشان می‌دهد که نباید به‌راحتی از بازار خودروهای کوچک چشم‌پوشی کرد.

خودروهایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد در مجموع نزدیک به نیم میلیون دستگاه فروش داشته‌اند و هنوز نیمی از سال ۲۰۲۴ باقی مانده است؛ با این حجم فروش می‌توانیم متوجه تقاضای‌ شدید موجود در بخش خودروهای سدان و کوچک شویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ