برخی از تداوم گفتمان شهیدرئیسی و پایان جریان غربگرا در هراس هستند

اقتصاد ایران: تبریز- استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی از این واقعیت در هراسند که تداوم رویکرد و گفتمان شهید رئیسی پایان جریان غربگرا در کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود عالی صبح پنج شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در تبریز اظهار داشت: طبق روایات پیش از آمدن امام زمان (عج) پرچمی در ایران بلند می‌شود که به دست منجی عالم بشریت خواهد رسید و حکومت ولایی جمهوری اسلامی ایران تنها حکومت شیعی جهان است که زمینه ساز ظهور خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس باید یک مهم در دستور کار این حکومت ولایی باشد و آن تولید قدرت و گرد آوردن عِدّه و عُدّه برای امام زمان (عج) است چرا که ائمه پیش از ایشان این یاران را نداشتند و اگر ولی خدا یار نداشته باشد یا سر در چاه فرو می‌برد یا تبعید می‌شود و یا سرش بالای نیزه‌ها می‌رود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان شد: با وجود تمام مشکلات و فشارهای درونی و بیرونی و نفوذی‌ها، در ۴۵ سال قدرت عظیمی برای جمهوری اسلامی تولید شده و اکنون ۳۰ کشوری برای خرید پهبادهای ایرانی به صف ایستاده اند که در زمان جنگ حاضر به فروختن سیم خاردار به ایران هم نبودند.

وی ادامه داد: روسیه به عنوان دومین ارتش قدرتمند دنیا تنها یکی از این کشورهاست و اگر امروز چین و روسیه شجاعت و جرأت ایستادن در مقابل آمریکا و ناتو را پیدا کرده اند، الهام گرفته از اقدامات جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام عالی با اشاره به یکی از مصاحبه‌های رئیس جمهور روسیه گفت: پوتین می‌گوید ایران قدرت اول منطقه است و اگر می‌خواهیم در جنگ اوکراین برنده شویم، باید در کنار ایران بایستیم و این نتیجه عملیات‌هایی چون حمله به عین الاسد و یا وعده صادق است آن هم در شرایطی که پس از جنگ جهانی هیچ کشوری جرأت حمله مستقیم به آمریکا را نداشته و در ۶۰ سال تأسیس غده سرطانی صهیونیسم کسی فکر حمله به این رژیم را هم نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: پس از شهادت شهید رئیسی و همراهان خدوم وی بخش قابل توجهی از مردم دنیا عزادار بودند و کشوری مانند هند با اکثریت غیرمسلمان عزای عمومی اعلام کرد و حتی نمایندگان آمریکا و انگلیس در سازمان ملل یک دقیقه به احترام این شهدا ایستادند و این نتیجه تولید قدرتی است که در طول این سالیان صورت گرفته و بر همین مبناست که مقام معظم رهبری در نامه اخیرشان به دانشجویان آمریکا و اروپا حتی آنان را نیز جز محور مقاومت قلمداد کردند.

این استاد حوزه‌های علمیه اظهار داشت: رحمت خدا بر شهید سلیمانی که با گسترش این نگاه و فکر بلند زمینه ساز اجماع همه آزادی خواهان، حق طلب‌ها و ظلم ستیزان عالم برای دفاع از حق و آن هم نه تنها از بین شیعه و سنی بلکه از بین مسیحیان و یهودیان شد و درود بر شهید رئیسی که این جبهه جهانی مقاومت را به شدت تقویت کرد.

وی ادامه داد: بدون شک گسترش جبهه مقاومت تا اروپا و آمریکا و انجام عملیات‌هایی چون وعده صادق در دولتی که به دنبال مذاکره بود و از نوشتن شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا بر روی موشک‌ها بر می آشفت، به هیچ وجه امکان پذیر نبود و تحقق منویات تمدنی مقام معظم رهبری در دوره دولت شهید رئیسی و دیپلماسی عزتمند و شجاعانه کشور با هدایت شهید امیر عبدالهیان اتفاق افتاد.

حجت الاسلام عالی خاطر نشان شد: بر اساس نظر همه کارشناسان و اندیشمندان سیاسی، آمرکا هیمنه ابرقدرتی خود را از دست داده و تنفر جهانی علیه آمریکا و اسرائیل ایجاد شده و این در حالی است که تصور چنین شرایطی در ۲۰ سال پیش غیرممکن بود و در سه سال گذشته و با مجاهدت‌های سربازگونه شهید رئیسی شرایط به گونه‌ای تغییر کرد که رهبری در هر یک از این سه سال وعده از نزدیک شده به قله و فراهم شدن زمینه‌های ظهور خبر می‌دادند.

وی گفت: شهادت شهید رئیسی و همراهان وی همانند همه اتفاقات و مصائب بزرگی که در تاریخ انقلاب اسلامی بر این کشور و نظام وارد شده، این مصیبت نیز مایه جهش و گشایشی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و در چنین شرایطی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به معنای واقعی جنگ حق و باطل است چون برخی‌ها به اسم یک نامزد مشخص وارد صحنه شده اند که می‌هراسند سفیدی عملکرد شهید رئیسی سیاهی کارنامه و اقدامات آنها را عیان کرده است.

این مدرس اخلاق تصریح کرد: این طیف دریافته که تداوم رویکرد و گفتمان شهید رئیسی پایان جریان غربگرا خواهد بود و بر همین اساس با تابلویی به اسم یک نامزد وارد صحنه انتخابات شده اند تا زمینه را برای ایجاد برخی بحران‌ها و زمینه سازی برای تغییر قانون اساسی در دوران ریاست جمهوری این فرد فراهم کنند، اگر چه حتی شاید آن نامزد به ظاهر خود فردی سالم باشد.

وی تاکید کرد: کاهش مشارکت در دور اول انتخابات نیاز به آسیب شناسی دارد چون این امر برای عده‌ای به منزله عدم پشتوانه مردمی نظام و در نهایت بهانه‌ای برای عبور از قانون اساسی و حتی رهبری است، موضوعی که همین چند روز پیش و در تبلیغات انتخاباتی توسط برخی چهره‌های جریان افراطی غربگرا به صراحت مطرح شد.

حجت الاسلام عالی گفت: اگر در مناظرات از نهج البلاغه صحبت می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که امیرالمومنین (ع) از اشراف و اشرافی گری دوری می‌کرد و این نمی‌شود که از نهج البلاغه علی (ع) دم بزنیم اما همه اشراف و نفرات جریان زور و قدرت در خیمه و اردوگاه انتخاباتی ما جمع شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ