بازنگری حریم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی به نفع مردم

اقتصاد ایران: رشت _ رییس کل دادگستری گیلان تاکید با تاکید بر بازنگری حریم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی به نفع مردم گفت: نهادهای نظارتی باید نسبت به غفلت‌های صورت گرفته پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح پنج شنبه در شورای قضائی گیلان که با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور در سالن اجتماعات دادگستری استان تشکیل شد، اظهار کرد: انتخابات حساسی و سرنوشت سازی را پیش رو داریم و مشارکت در این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به کارهای ارزشمند در حوزه ثبت اسناد و املاک در استان و کشور اضافه کرد: در حوزه ثبت اسناد و املاک در گیلان کارهای بزرگی صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

صادقی نیارکی با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و قوانین در حوزه ثبت اسناد و املاک بیان کرد: قانونمندی در ثبت اسناد و املاک سر لوحه کار قرار دارد.

وی با اشاره به سفرهای شهرستانی در گیلان افزود: بررسی مشکلات و چالش‌های حقوقی و قانونی مردم در سفرهای شهرستانی از نزدیک پیگیری و بررسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اجرای قانون حدنگار جلوی بسیاری از تخلفات را می‌گیرد، گفت: اجرای حدنگار میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه تقسیم ترکه از مهم‌ترین چالش‌های حقوقی است، اضافه کرد: تقسیم ترکه یکی از پیچیده‌ترین مسائل حقوقی است و سبب افزایش تشکیل پرونده‌های قضائی می َشود.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی تشکیل پرونده‌های قضائی افزود: تشکیل پرونده‌های قضائی افراد را از هم دور می‌کند و بار منفی و روحیه غضب و خشمناکی را به جامعه تلقین می‌کند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ازدیاد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی بیان کرد: تمرکز کار در مجموعه قضائی گیلان را روی کاهش پرونده‌ها و سرعت بخشی گذاشتیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه حدود ۵ هزار هکتار زمین‌های مردم بلاجهت به نام دولت ثبت شده است، گفت: تالاب انزلی طبق مستندات و شواهد ۱۹ هزار هکتار است اما ۲۶ هزار هکتار به نام دولت سند خورده شد است.

وی با اشاره به سفر زودهنگام رئیس قوه قضائیه به گیلان افزود: موانع و چالش‌های پیش روی ساماندهی حرایم در رودخانه‌ها و تالاب انزلی به جد پیگیری و بررسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در مساله حریم تالاب انزلی نارضایتی وجود دارد، گفت: برخی گره گشایی‌ها و ساماندهی حرایم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی نیازمند تصمیمات مرکزی است.

وی با اشاره به ثبت ۱۱۱ هزار هکتار سند توسط آب منطقه‌ای در اطراف اراضی رودخانه سفیدرود افزود: ثبت این مقدار اراضی کشاورزی به نام یک سازمان در حاشیه سفیدرود منطقی و کارشناسی نیست و نارضایتی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف حریم رودخانه سفیدرود بیان کرد: بازنگری حریم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی با توجه به رعایت حال مردم و منافع عمومی مورد توجه است.

صادقی نیارکی با انتقاد از عملکرد انفعالی نهادهای نظارتی در خصوص حریم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی اضافه کرد: نهادهای نظارتی باید نسبت به غفلت‌های صورت گرفته در خصوص رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی پاسخ دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ