«سال اولین ها» برای صباشهر/خط خدمتی که تداوم خواهد داشت

اقتصاد ایران: شهریار- صباشهر در غرب استان تهران در حالی شاهد یک جهش در خدمت رسانی به مردم بوده است، که به نظر می رسد، تداوم این روند، این شهر را به الگویی در استان تهران تبدیل کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ۸ مرداد ۱۴۰۲ و حدود یک سال پیش بود، که سجاد برنجی در جلسه رسمی شورای شهر صباشهر، با رأی قاطع اعضای شورا به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد، وی که فرمانداری ملارد و معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ری را در کارنامه کاری خود داشت، مدیریت یک شهر با جمعیتی قابل توجه و از توابع شهریار را بر عهده گرفت.

اکنون و پس از حدود یک سال به وضعیتی در صباشهر رسیدیم، که به جرأت می‌توان این شهر را به عنوان الگویی در مدیریت شهری در استان تهران در زمینه آغاز طرح‌های تفریحی و فرهنگی و نیز اتمام طرح‌های نیمه تمام و…معرفی کرد.

مطالبات مردمی که مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت

پیش از این مردم در صباشهر از نبود درمانگاه شبانه روزی، محلی برای تفریح و… گلایه می‌کردند، یکی از شهروندان صباشهری به خبرنگار مهر گفت: اگر بخواهیم شب برای درمان به مرکزی مراجعه کرده و یا توسط دکتر معاینه شویم مجبوریم به شهریار برویم و این امر واقعاً جالب نیست.

وی که امید نام داشت، از مسئولین خواست، به بخش بهداشت و درمان در صباشهر اهمیت ویژه ای دهند.

جوان دیگر دهه هشتادی در صباشهر نیز نبود مراکز تفریحی در این شهر را مورد گلایه قرار داده بود و به خبرنگار مهر گفت: اینکه متوجه شدیم در سال جاری خانه بازی و شهربازی در صباشهر افتتاح می‌شود، خیلی عالی است و دیگر نیازی نیست در شلوغی و ترافیک به مراکز تفریحی تهران برویم.

سال اولین‌ها برای صباشهر

«سال اولین ها» برای صباشهر/خط خدمتی که تداوم خواهد داشت

«امیدواریم امسال، سال اولین‌ها برای صباشهر باشد»، این جمله را شهردار صباشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد و افزود: در حال حاضر در اقدامی بی سابقه سه سوله ورزشی در حال ساخت و در مراحل پایانی در صباشهر داریم، که در هفته دولت به صورت همزمان به بهره برداری می‌رسد.

برنجی گفت: یکی از این سوله‌های ورزشی قریب به هشت سال نیمه کاره رها شده بود و یکی دیگر از سوله‌های ورزشی دیگر، «سوله اسلام آباد» با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد دومین سوله ورزشی بزرگ غرب استان تهران است

اولین دادگاه صلح استان تهران با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی در صباشهر آماده شد

وی با بیان اینکه ما در کارهای عمرانی به این معتقدیم که باید برای مردم صباشهر بهترین کارها انجام شود، افزود: در همین راستا در پی انجام برخی کارها برای رفع تکلیف نیستیم.

برنجی به ساخت پروژه‌های ساختمانی قضائی در صباشهر اشاره کرد و گفت: در کنار این سه سوله ورزشی با همکاری رئیس دستگاه قضائی و دادستان شهریار، ساختمان دادگستری، دادسرا و دادگاه صلح صباشهر را نیز با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده کرده ایم.

شهردار صباشهر گفت: اکنون تنها تجهیز این ساختمان مانده است، که طبق فرموده ریاست دادگستری شهریار این اولین دادگاه صلح استان تهران بوده و باعث افتخار برای مردم صباشهر است و از سیستم قضائی برای اینکه این فرصت را به مردم صباشهر داده است، تشکر می‌کنیم، دادگاه صلح نهاد جدیدی است که به موجب قانون شورای حل اختلاف سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است، ماهیت وجودی این نهاد متفاوت از دادگاه‌های عمومی است.

وی اضافه کرد: همچنین ما ۱۰۰ درصد عملیات عمرانی اولین درمانگاه شبانه روزی صباشهر را تمام کرده ایم، در حال حاضر صباشهر فاقد درمانگاه شبانه روزی است، که عملیات عمرانی تمام و موافقت اصولی توسط دانشگاه علوم پزشکی صادر شده و اکنون ما فقط منتظر اصلاحاتی هستیم که دانشگاه برای صدور مجوز به ما اعلام کند.

برنجی استخر صباشهر را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این استخر بالای هفت سال نیمه کاره رها شده بود، اواخر سال گذشته مطالعات این پروژه را انجام دادیم، برآوردها مجدد انجام شد و با تخصیص یک اعتبار ۳۰ میلیاردی این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار است و من قول استخر را تا دهه فجر به مردم می‌دهم.

اولین شهربازی صباشهر تا دهه فجر افتتاح می‌شود

وی گفت: در کنار این فعالیت‌ها ما اورژانس صباشهر را داریم، که ساختمان آن تکمیل شده و در مرحله تجهیز است و تا ماه آینده قابلیت بهره برداری را خواهد داشت، از سویی دیگر مطالعات و مذاکرات را با جمعی از سرمایه گذاران برای راه اندازی اولین شهربازی صباشهر آغاز کردیم که تا دهه فجر اولین شهربازی صباشهر را افتتاح کنیم.

مدیریت شهری صباشهر ساخت یک مجتمع فرهنگی شامل یک کتابخانه و سینما کوچک در محله بهاران و نیز اولین خانه بازی صباشهر در شهرک مصطفی خمینی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر صباشهر فاقد کتابخانه و نیز خانه بازی است و وعده افتتاح کتابخانه و اولین خانه بازی تا دهه فجر را می‌دهم.

به گفته برنجی نهضت آسفالت در صباشهر نیز در سال جاری بی سابقه بوده و قریب به ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت در صباشهر در حال اجرا است، که فاز یک در محله بهاران انجام شده و فاز دو نیز در محور اصلی به عنوان مطالبه اصلی بالغ بر ۱۰ سال است، معطل مانده بود و اکنون در حال انجام است.

«سال اولین ها» برای صباشهر/خط خدمتی که تداوم خواهد داشت

وی گفت: از همین هفته آینده عملیات آسفالت در محله مصطفی خمینی و کبودی انجام می‌شود، پیمانکار انتخاب شده و از هفته آینده شروع می‌شود.

مدیریت موفق شهری می‌تواند الگویی برای استان و کشور باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تقدیر از مدیریت موفق در خدمتگزاری به مردم در صباشهر اظهار کرد: اندیشه‌های یکپارچه و همدلی برای رسیدن به هدف ضروری است، ممکن است برای رسیدن به هدف مسیر راه مختلف و متعدد باشد اما نباید ما را از رسیدن به اصل راه دور کند و در صباشهر این همدلی امروز بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود.

میرمحمد غراوی فرصت خدمت‌گزاری به مردم را بسیار محدود و گذرا دانست و گفت: می‌توان مدیریت موفق شهری را به عنوان الگویی در استان تهران و حتی کشور به مردم ارائه کرد، باید بتوان از ظرفیت‌های موجود در شهرها، شهرستان و حتی استان در راستای خدمات‌رسانی به مردم به درستی استفاده کنیم، تا به جایگاهی که شایسته مردم است، برسیم.

به نظر می‌رسد، حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند، سبب تداوم خط خدمت در مناطق مختلف کشور شود و راهی که امروز و با افتخار به خدمت برای مردم آغاز شده روز به روز پررنگ‌تر و با صلابت تر طی شود.

صباشهر یکی از شهرهای استان تهران است، که در بخش مرکزی شهرستان شهریار و در ۱۵ کیلومتری غرب شهر تهران واقع شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ