جشنواره «تئاتر ملی اقتباس»به تقویت عرصه نمایش در کشور منجر می‌شود

اقتصاد ایران: اصفهان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هنر و ادبیات و ادبیات داستانی زیربنای بسیاری از مباحث فرهنگ و هنر است و حمایت از آن، پیشرفت سایر حوزه‌های هنری را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی سیدین‌نیا پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص نخستین جشنواره تئاتر اقتباس اظهار کرد: تاریخ ادبی ایران ظرفیت بسیار خوبی است اما در سال‌های گذشته با ضعف‌هایی همراه بوده که خلق نشدن یک رمان جهانی، فیلمنامه در حوزه سینما و هنرهای نمایشی بویژه ادبیات داستانی، بخشی از آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این جشنواره به تقویت عرصه نمایش در کشور منجر می‌شود، تصریح کرد: هنر و ادبیات و ادبیات داستانی زیربنای بسیاری از مباحث فرهنگ و هنر است و حمایت از آن، پیشرفت سایر حوزه‌های هنری و نمایشی را نیز به همراه دارد.

ابریشمی راد شهردار شاهین‌شهر نیز در در ادامه گفت: این مجموعه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر، مرکز هنرهای نمایشی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی هنری، تشویق هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی، بازشناسی و عینیت بخشیدن به مفاهیم عمیق اخلاقی و اجتماعی، بازیابی و بازخوانی قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایران زمین و کشف و معرفی استعدادهای خلاق است.

ابریشمی‌راد با اشاره به افتتاح تماشاخانه تخصصی «جم» در شاهین‌شهر گفت: این تماشاخانه بخشی از فرهنگسرای شهر ماست که مجهز به یک سالن آمفی تئاتر است. این تماشاخانه با ظرفیت ۲۰۰ صندلی به صورت صحنه چهارطرفه است به نحوی که تماشاچی از هر چهار طرف، قابلیت جابه‌جایی و تماشای صحنه نمایش را دارد.

نخستین «جشنواره ملی تئاتر اقتباس» از ۲۶ آذر لغایت ۲ دی سالجاری در شاهین شهر اصفهان برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ