افزایش ۱۳ سالن سینما خراسان رضوی در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: مشهد- مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی تعداد سالن سینما در دولت سیزدهم به ۱۳ سالن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین‌زاده شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح پردیس سینمایی ملل اظهار کرد: طی روز گذشته سینمای تربت جام افتتاح شد و این نشان از این است که اتفاقات خوبی در سینمای خراسان رضوی شکل گرفته است و فضاهای مناسب بیشتری برای تماشای فیلم در اختیار مخاطب قرار گرفته است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در جشنواره فیلم فجر سال گذشته شاهد حضور سه کارگردان مشهدی بودیم، افزود: در چند سال اخیر، شاهد فیلم سینمایی از هنرمندان خراسان بودیم که نشان پیشرفت در عرصه صنعت سینماست.

وی اظهار کرد: تیرماه ۱۴۰۰، تنها ۷ سینما در استان وجود داشت، اما امروز این رقم به ۲۰ سینما و ۹۷ سالن در استان رسیده است.

حسین زاده به پیشرفت حضور مخاطبان سینما در دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، میزان فروش در سینماها ۲۲ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۱۴۱ میلیارد تومان رسیده است. از ابتدا امسال تا کنون نیز ۶۲ میلیارد تومان فروش داشتیم که اطمینان داریم تا پایان سال، رکورد ۱۴۰۲ را خواهیم شکست.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی به خدمات دولت سیزدهم در عرصه سینما اشاره و تاکید کرد: ارشاد حمایت‌های بسیاری از هنرمندان داشت و در دولت شهید رئیسی، تلاش شد تا فیلمساز فیلم بسازد و سرمایه گذار سینما بسازد.

وی به جایگاه مجتمع بازار ملل و علی الخصوص پردیس سینمای ملل اشاره کرد و گفت: پردیس سینمای ملل نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است.

حسین زاده با اشاره به اینکه دلبستگی عمیقی میان ایران و افغانستان وجود دارد، افزود: با وجود اینکه مرز جغرافیایی بین این دو کشور، عمری کمتر از ۲۰۰ سال دارد، اما مرزی بین قلب‌های این دو کشور وجود ندارد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: این منطقه به واسطه وجود اقوام و ملل مختلف و نخبگانی که دارد می‌تواند فرصت‌های نابی را به وجود بیاورد و تأسیس پردیس سینمایی ملل نمونه این وحدت و استفاده از فرصت‌ها است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ