جمعه تاریخی مردم خراسان شمالی/ پرشورتر از قبل پای صندوق رای

اقتصاد ایران: بجنورد_مشارکت مردم خراسان شمالی در انتخابات ریاست جمهوری طبق آمارها ۴۴درصد گزارش شد از روز شنبه جوانان پای کار آمدند و با گفت‌وگوی چهره به چهره در پی تشویق بیشتر برای مشارکت در دور دوم شدند.

خبرگزاری مهر_ گروه استان‌ها؛ محدثه جوان دلویی؛ جمعه هفته قبل زمان برگزاری انتخابات مرحله اول صحنه‌های زیبایی را از همدلی مردم خراسان شمالی را دیدم.

خانمی حدوداً ۶۵ ساله که ۳۰ سال هست سالن زیبایی دارد را به همراه یکی از فرزندانش پای صندوق رأی دیدم او می‌گفت: می‌دانم اگر رأی اشتباه بدهم ضررش به خودمان بر می‌گردد و الان هم برای انجام وظیفه شرعی پای صندوق رأی آمدم. من در همه انتخابات شرکت کردم.

جمعه تاریخی مردم خراسان شمالی/ پرشورتر از قبل پای صندوق رای

گفت و گوی چهره به چهره

صبح شنبه که نتایج انتخابات اعلام شد و خبر از به دور دوم رسیدن انتخابات شد. تکاپوی جوانان و مسجدی‌ها و حتی افراد عادی برای صحبت‌های چهره به چهره با مردم بیشتر از قبل شد.

بانوان و مردانی که پای به پای هم در تمام مناطق خراسان شمالی و بجنورد برای تشویق مردم به مشارکت پرشورتر در مرحله دوم از صبح زود تا پاسی از شب فعالیت می‌کنند.

پر قدرت‌تر از قبل…

فهمیده به همراه همسرش عصرها در مناطق حاشیه شهر با مردان و زنان هم صحبت می‌شود او می‌گوید: تمام تلاشمان این است که روز جمعه پرشور و پرقدرت‌تر پای صندوق رأی برای انتخاب رئیس جمهور اصلح حاضر شویم. دو روز از محل کارم مرخصی گرفتم و به همراه همسرم در مناطق حاشیه شهر در حال گفت‌و گو و با مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات هستیم.

تشویق به رأی دادن

به یکی از پارک‌های شهر می‌روم و با مردم گفت‌وگو می‌کنم. امامی حسابدار یکی از فروشگاه‌های شهر است که تاکید می‌کند: قطعاً روز جمعه آن هم اول وقت در انتخابات دور دوم

شرکت می‌کنم.

جمعه تاریخی مردم خراسان شمالی/ پرشورتر از قبل پای صندوق رای

هفته قبل میزبان تعدادی مهمان از استان‌های دیگر بود و واقعاً نتوانستم در انتخابات شرکت کنم و ناراحت بودم اما این جمعه قطعاً به پای صندوق رأی خواهم آمد.

کم کاری مدیران استانی را با رأی ندادن جبران نکنیم

عابدی به همراه فرزندانش به پارک آمده است او هم می‌گوید: در جریان میزان مشارکت مردم خراسان شمالی در انتخابات هستم از روز شنبه که اعلام شد انتخابات به دورم کشیده شد با تمام خانواده، اقوام و همکارانم تماس گرفتم و درخواست کردم حتماً در انتخابات شرکت کنند و به فرد اصلح رأی بدهند.

او اضافه می‌کند: کشور ما در بعضی از زمینه‌ها پیشرفت کرده است نباید به دلیل کم کاری برخی مدیران استانی از پای صندوق‌ها قهر کرد. بالاخره همه ما در به وجود آمدن آینده بهتر دخیل هستیم.

خانم دیگری دختر نوجوانش را به کلاس اسکیت آورده است با او صحبت می‌کنم که می‌گوید: راستش انتخابات هفته را شرکت نکردم دلیلم وضعیت اقتصادی و معیشتی است اما چند روزی است که یکی از دوستانم مدام پیگیری می‌کند و تا الان توانسته مرا برای شرکت در انتخابات تشویق کند.

جمعه تاریخی مردم خراسان شمالی/ پرشورتر از قبل پای صندوق رای

او اضافه می‌کند: من و خانواده‌ام پای کار نظام هستیم و کشورمان را دوست داریم و واقعاً نمی‌دانستم که شهید رئیسی چه دستاوردهایی برای کشور داشتند که دوستم وقتی اغلب آنها را برایم توضیح می‌داد حسرت خوردم که چرا زودتر این شهید بزرگوار را نشناختم و باید به فردی که ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار هست رأی بدهیم.

درخواست صندوق سیار در روستاها

عروس و دامادی را در گوشه دیگر پارک می بی نم که فیلمبردار خانمی مشغول ضبط کردن لحظه‌های قشنگ آغاز زندگی مشترکشان است.

چند دقیقه‌ای با این بانوی پرکار صحبت می‌کنم او هم برایمان می‌گوید: جمعه قبل با وجود اینکه از صبح باید برای فیلم برداری مراسم عروسی به یکی از روستاهای راز می‌رفتم اما اول پای صندوق رأی رفتم.

او ادامه می‌دهد: این روزها که به مجالس عروسی می‌روم با خانم‌ها و آقایان برای حضور پرشور در انتخابات صحبت می‌کنم باید حضور مردم استان پای صندوق رأی بیشتر باشد تا بتوانیم رئیس جمهور اصلح و قوی داشته باشیم.

جمعه تاریخی مردم خراسان شمالی/ پرشورتر از قبل پای صندوق رای

او اضافه می‌کند: درخواستی داشتم اگر امکان دارد این روزها مراسم عروسی‌ها زیاد است و در برخی از روستاها مراسم از صبح تا شب برگزار می‌شود حداقل صندوق سیاری در این مراسم‌ها بیاورند. تا افراد راحت تر بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

جهاد تبیین

قربانی مشاور خانواده است او هم چند روزی همراه همکارانش در پارک‌ها و محله‌های شهر گفت و گوی رو در با مردم دارد

و می‌گوید: مردم نیاز به آگاه سازی درستی دارند برخی‌ها مناظره‌ها ندیدند و به فضای مجازی هم دسترسی ندارند باید به سراغ آنها برویم و شرکت در انتخابات را برایشان تببین کنیم.

وی اضافه می‌کند: قطعاً روز جمعه مشارکت مردم استان بیشتر از مرحله اول خواهد شد چرا که اکنون مردم پای کار آمدند.

رئیس جمهور قوی

از او خداحافظی می‌کنم و به سراغ آقای اسماعیلی می‌روم او سال‌ها قبل از کارکنان پتروشیمی عسلویه بود که برایمان می‌گوید: کارهای ناتمام شهید رئیسی را باید یک رئیس جمهور قوی ادامه دهد و باید همه ما برای روی کار آمدن چنین رئیس جمهوری تلاش کنیم.

او تاکید می‌کند: باید به فردی رأی بدهیم که برای همه مسائل کشور از ریز و درشت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، جوانان، بانوان، بازنشستگان، روستاییان و عشایر برنامه داشته باشد.

گفت‌وگو ها تمام می‌شود قصد رفتن از پارک را دارم که خانمی صدایم می‌زند و می‌گوید به نظر شما اصلح‌ترین فرد کیست؟ می‌گوئیم آنکه در سکوت و سال‌ها برای مسائل کلان کشوری و حتی خراسان شمالی برنامه دارد.

می‌گوید پسر رأی اولی دارم که حرف شما را به من گفت حتماً روی صحبت‌هایتان فکر خواهم کرد.

روز جمعه مردم خراسان شمالی آگاهانه با حضور پرشور پای صندوق رأی نشان خواهند داد که پیشرفت کشورشان در گرو انتخاب رئیس جمهور اصلح و قوی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ