لزوم ساماندهی حریم تالاب انزلی و رودخانه سفیدرود

اقتصاد ایران: رشت _ رییس سازمان ثبت و اسناد کشور بر لزوم ساماندهی حریم تالاب انزلی و رودخانه سفیدرود تاکید کرد و گفت: ضمن توجه به حقوق مردم، اجازه تجاوز به حریم رودخانه‌ها را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی صبح پنج شنبه در شورای قضائی گیلان در سالن اجتماعات دادگستری استان اظهار کرد: سند تحول قوه قضائیه در راستای حل مشکلات و گره گشایی مردم تدوین شده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد از حدنگاری بیش ۸۰ درصد بناهای کشور خبر داد و اضافه کرد: از پهنه ۱۳۶ میلیون هکتاری اراضی ملی کشور، ۱۳۵ میلیون هکتار آن حدنگاری شده و از پهنه ۱۵ میلیون هکتاری اراضی کشاورزی حدود ۱۰ میلیون هکتار حدنگاری شده است.

بابایی با بیان اینکه در حوزه حدنگاری اقدامات مؤثری صورت گرفته و در وضعیت مطلوبی به سر می بریم، گفت: حدنگاری آثار مثبت و سازنده‌ای در مجموعه دستگاه قضائی از جمله کاهش دعاوی و تشکیل پرونده دارد.

وی با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های پیش رو در حوزه حدنگاری است، افزود: گیلان از رتبه ۲۹ به رتبه ۱۲ کشوری در حوزه شاخص‌های مختلف ثبتی رسیده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد با تاکید بر لزوم برخورد جدی با دخل و تصرفات به اراضی ملی بیان کرد: تخریب املاک تصرفی افتخار نیست و باید قبل از ساخت و ساز در اراضی ملی و طبیعی اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

بابایی با تاکید بر حل مساله حرایم رودخانه‌ها اضافه کرد: تعیین حد و حدود توسط بهره بردار و ذینفع چالش مهم در ساماندهی حرایم رودخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه حد حریم رودخانه‌ها باید بازنگری شود، افزود: حل مساله حریم رودخانه سفیدرود را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور با بیان اینکه مساله ساماندهی حریم رودخانه سفیدرود باید حل شود، اضافه کرد: تعیین حرایم در بستر سفیدرود بر اساس ضابطه قضائی حل شود تا مردم و کشاورزان بومی در این بخش متضرر نشوند.

بابایی با بیان اینکه بومیان منطقه در حریم سفیدرود سال‌ها مشغول کشاورزی هستند و باید حق شأن را استیفا کرد، گفت: بازنگری در حریم رودخانه سفیدرود با در نظر گرفتن حقوق کشاورزان و بومیان منطقه در دستور کار قرار گیرد.

تاکید بر لزوم بازنگری حرایم در برخی مناطق ماسال

وی با اشاره به اینکه اجازه تجاوز به حریم رودخانه‌ها را نمی‌دهیم، افزود: در کنار توجه به حقوق قانونی و عرفی مردم اجازه تصرف و تعدی به حریم رودخانه‌ها را نمی‌دهیم.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به گیلان در آینده نزدیک بیان کرد: ساماندهی حرایم رودخانه سفیدرود تا قبل از سفر رئیس قوه قضائیه در شهریور ماه سال جاری به گیلان حل شود.

بابایی با تاکید بر لزوم بازنگری حرایم در برخی مناطق ماسال اضافه کرد: بسیاری از روستاییان بیش از دو قرن در محلی سکونت داشتند و کشت و زرع می‌کردند اما چون مستثنیات ندارد و نباید برای آنها سخت گرفت بلکه باید مشکلشان را حل کرد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی حریم تالاب انزلی افزود: شورایی برای حل مساله حرایم تالاب انزلی با همراهی جهاد کشاورزی و آب منطقه تشکیل شود.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد با تاکید بر لزوم دقت در تثبیت مالکیت اراضی ملی بیان کرد: به هر قیمتی نباید تثبیت اسناد به نفع دولت انجام شود بلکه این کار باید با در نطر گرفتن حقوق مردم صورت بگیرد.

به گفته بابایی ساماندهی حرایم رودخانه‌ها، تالاب انزلی و مستثنیات منابع طبیعی سه کار مهمی هست که باید در گیلان پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد از ثبت صدور مالکیت حریم ۶۰ متری در گیلان انجام شده است، افزود: ۴۳ هزار و ۳۰۴ برگ سند مالکیت کشاورزی در گیلان صادر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ