میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بدوی به چهار ماه رسیده است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بدوی به چهار ماه رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حکمت‌علی مظفری شامگاه چهارشنبه در حاشیه دیدار ۳۰۰ نفر از شهروندان کرمانشاهی که در دعاوی حقوقی خود با مشکلاتی مواجه هستند در سالن جلسات دادگستری این استان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با راه اندازی دفاتر خدمات قضائی و برخط شدن رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان کاهش یافته است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ اصلاحاتی را در قانون دیوان عدالت اداری انجام داد که یکی از این اصلاحات درباره شکایات از تصمیمات و آرای کمیسیون‌های شبه قضائی بود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور تصریح کرد: با این اصلاحات، پرونده‌ها به صورت یک مرحله‌ای و مستقیم در شعب تجدید نظر و با حضور حداقل ۲ قاضی مورد بررسی قرار می‌گیرند و رأی مقتضی صادر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری کاهش یافته است، گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بدوی نصف شده و هم اکنون از هشت ماه به چهار ماه رسیده است.

وی تاکید کرد: دیوان عدالت اداری در پایتخت مستقر است و نیازی به شعب استانی نیست و مجوزی برای راه‌اندازی شعب دیوان در استان‌ها نداریم.

حجت‌الاسلام مظفری ادامه داد: در گذشته دفاتر خدمات قضائی وجود نداشت و دیوان برای اینکه افراد برای تنظیم دادخواست به تهران نروند دفاتر نمایندگی در مراکز استان‌ها تشکیل داد که فعال هستند و بخشی از دادخواست‌ها را تحویل می‌گیرند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی همچنین افزود: با راه‌اندازی این دفاتر در همه نقاط به ویژه روستاهای بزرگ دیگر نیاز به حضور افراد در دیوان عدالت اداری نیست و مردم می‌توانند در منزل مدارک قضائی خود را بارگذاری کنند و در همانجا پیگیر کارشان باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ