سرنوشت بسیاری از کشورهای منطقه به انتخابات مردم ایران وابسته است

اقتصاد ایران: اردستان-عضو کارگروه روابط بین‌الملل مؤسسه امام راحل گفت: رأی مردم در روز جمعه تنها در مورد ریاست جمهوری ایران نیست بلکه سرنوشت بسیاری از کشورهای منطقه به انتخابات وابسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی عرب شامگاه چهارشنبه در مراسم تبلیغاتی سعید جلیلی در اردستان، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سیستم انتخابات در کشور راه‌اندازی شد و دولت‌های مختلفی از احزاب سیاسی مختلف روی کار آمدند که هر کدام با توجه به توان خود کارهایی را در کشور انجام دادند.

وی افزود: طیفی از افراد هستند که اصلاً جمهوری اسلامی و رأی را قبول نداشتند و سعی در حذف انتخابات داشتند اما رهبر انقلاب مانع این رفتار آن‌ها شد همچنین این افراد سعی می‌کردند در پیشرفت کشور اختلال ایجاد کنند.

کارشناس روابط بین الملل خاطرنشان کرد: در میان اکثریت کشورهای جهان، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که بحث استقلال را مطرح کرده و سعی داشته روی پای خود بایستد، جغرافیای ایران یک جغرافیای منحصر بفرد در قلب زمین است.

عرب تصریح کرد: مهم‌ترین منابع نفتی، گاز و انرژی جهان در کشور ایران قرار دارد همچنین ترانزیت بین الملل شمال به جنوب و غرب به شرق از این کشور عبور می‌کند.

وی با اشاره به برخی اسناد بین المللی، بیان کرد: اصل و فلسفه سند ۲۰۳۰ این است که بر روی آموزش و فرهنگ تکیه کند و بخش عظیمی از آن در تعارض با آموزه‌های دینی و اسلام قرار دارد که می‌خواهد انسان غربی تربیت کند.

عضو کارگروه روابط بین‌الملل مؤسسه امام راحل ادامه داد: در انتخابات مشاهده می‌کنیم که طرف مقابل برنامه‌ای ارائه نمی‌دهد که در این راستا عوامل متعددی وجود دارد و اینکه آنان می‌خواهند اسناد بین‌المللی را پیش چشم خود گذاشته و از آن استفاده کنند بنابراین برنامه‌ای نمی‌دهند.

عرب اضافه کرد: اتفاقات بسیاری در فضای بین‌الملل در حال رخ دادن است و امروز نظم جدیدی در جهان شکل می‌گیرد که سال‌هاست شروع شده و اندیشمندان نیز در این باره کتاب‌های مختلفی نوشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت اکنون رژیم صهیونیستی و اینکه دانشجویان در قلب آمریکا پرچم فلسطین را بلند می‌کنند به این دلیل است که یک دوران گذری در جهان در حال رخ دادن است.

کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و نوع نظام سیاسی در مرکزیت و کانون توجه‌های دنیا قرار دارد بنابراین رأی مردم در روز جمعه تنها در مورد ریاست جمهوری ایران نیست.

عرب تاکید کرد: سرنوشت بسیاری از کشورهای منطقه از غرب آسیا تا آفریقا و آمریکای لاتین به انتخابات ریاست جمهوری ایران وابسته است چرا که دو گفتمان در روبه‌روی هم قرار دارند یک گفتمان به پشتوانه غرب و آمریکا است و دیگر گفتمان، انقلاب اسلامی ایران را پشتوانه خود می‌داند.

وی یادآور شد: امکانات و استعدادهای فراوانی در درون کشور وجود دارد و عده‌ای نیز تنها پنج کشور را از میان بیش از ۲۰۰ کشور جهان قبول دارند و مابقی را کنار گذاشتند حتی در برهه‌ای برای برخی کشورها، رایزن فرهنگی نیز انتخاب نمی‌کردند.

عضو کارگروه روابط بین‌الملل مؤسسه امام راحل گفت: بخش زیادی از ظرفیت‌ها و امکانات بین‌الملل که به سوی کشور گسیل شده بود را سوزاندند همان‌هایی که می‌گفتند زبان ارتباط با دنیا را بلد هستند چرا که جغرافیای فکری خود را تحت فکر و اندیشه غرب قرار داده بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ