نمایشگر این لپ‌تاپ افقی تا می‌شود و شعار استیو جابز روی بدنه آن حک شده است

اقتصاد ایران: لپ‌تاپ Acemagic X1 اولین لپ‌تاپ دونمایشگره‌ی جهان است که به‌صورت افقی تا می‌شوند.

شرکت Acemagic لپ‌ تاپ Acemagic X1 را رونمایی کرد. این دستگاه دو نمایشگر ۱۴ اینچ با وضوح FHD دارد که به‌صورت افقی تا می‌شود. نمایشگر دوم ازطریق لولای ۳۶۰ درجه به نمایشگر اصلی متصل است و می‌تواند به‌صورت کامل در پشت آن قرار بگیرد تا حالت نمایشگر دوطرفه را ایجاد کند.

لپ تاپ acemagic x1 با دو نمایشگر افقی ۳۶۰ درجه باز می شود
Acemagic

در حالتی که دو نمایشگر به‌صورت پشت‌به‌پشت قرار گرفته باشند، دو نفر که روبه‌روی یکدیگر نشسته‌اند، می‌توانند از دو صفحه برای نمایش محتواهای متفاوتی استفاده کنند. به‌عنوان مثال، یکی از نمایشگرها فیلم پخش کند و نمایشگر دوم فایل متنی را نشان بدهد.

لپ تاپ acemagic x1 با دو نمایشگر افقی
Acemagic

پیش‌از‌این لپ‌تاپ‌هایی مانند لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Duo، لپ‌تاپ GPD Duo و لپ تاپ لنوو مدل یوگابوک 9i با نمایشگرهای دوگانه‌ عرضه‌ شده‌اند که نمایشگرهای آن‌ها به‌صورت عمودی باز می‌شوند؛ اما در Acemagic X1 نمایشگرها به‌صورت افقی روی‌هم قرار می‌گیرند. علاوه‌بر‌این، کیبورد این لپ‌تاپ برخلاف یوگا بوک 9i، از نمایشگر جدا نمی‌شود.

لپ تاپ acemagic x1 با دو نمایشگر افقی
Acemagic

هنوز تاریخ عرضه و مشخصات کامل و قیمت لپ تاپ جدید Acemagic X1 مشخص نشده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این محصول برای کاربردهای گیمینگ یا کارهای گرافیکی سنگین کارایی ندارد؛ زیرا از پردازنده اینتل نسل دوازدهم Core i7-1255U به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و فضای ذخیره‌سازی SSD از نوع PCIe 3 با ظرفیت ۱ ترابایت استفاده می‌کند.

لپ تاپ acemagic x1 با دو نمایشگر افقی
Acemagic

Acemagic X1 از سرعت انتقال داده‌‌ تا ۵ گیگابیت‌برثانیه از‌طریق درگاه‌های USB-A و USB-C و HDMI 2.0 برای خروجی ویدئو پشتیبانی می‌کند. یکی از دو درگاه USB-C برای شارژ باتری ۷۰ وات‌ساعتی لپ‌تاپ استفاده می‌شود. این لپ‌تاپ به اتصال وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۲ نیز مجهز است.

مقالات مرتبط
  • آتش‌بازی ایسوس در لاس‌ وگاس؛ لپ‌تاپ Zenbook Duo با دو نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتز رونمایی شد
  • برند GPD لپ‌تاپ اولد دونمایشگره می‌سازد

ACEMAGIC برای افزایش جذابیت محصول خود، شعار استیو جابز که می‌گوید: «گرسنه بمانید، احمق بمانید» (Stay hungry, Stay foolish) را با طلای واقعی در سمت چپ صفحه‌کلید حک کرده است. ناگفته نماند که استیو جابز این جمله را از مجله‌ای نقل کرده است که در دوران دانشجویی خوانده بود. همچنین، تصویری که این موضوع را ثابت کند، پیدا نکرده‌ایم.

برند Acemagic نام شناخته‌شده‌ای در سطح جهانی و حداقل برای کشورهای غربی محسوب نمی‌شود و عمدتاً درزمینه‌ی تولید کامپیوترهای کوچک فعالیت می‌کند. آخرین محصول مینی کامپیوتر ۱٬۴۰۰ دلاری است که شبیه روتر بازی به‌نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ