ابرخودروی پاگانی Huayra بالاخره با گیربکس دستی هم عرضه می‌شود

اقتصاد ایران: پاگانی ابرخودروی Huayra مجهز به دنده‌ی دستی را تولید کرده است؛ اما هرکسی توان خرید آن را نخواهد داشت.

احتمالاً شرکت پاگانی مشابه کاری که هنگام تولید مدل زوندا کرد، تولید نسخه‌های ویژه‌ی ابرخودروی Huayra را تا زمان داشتن درخواست برای تولید متوقف نخواهد کرد. پاگانی در جشنواره‌ی سرعت گودوود نسخه‌ی جدید Huayra را با گیربکس دستی رونمایی کرد.

این نسخه از پاگانی Huayra، اولین نسخه‌ی این خودرو با گیربکس دستی است. Huayra اپیتومه (Epitome) که نام آن به‌درستی نمایانگر اوج هنر مهندسی پاگانی است، مشتری بسیار ثروتمندی سفارش داده که خواهان Huayra با گیربکس دستی بوده است.

گیربکس ۷ سرعته‌ی Huayra اپیتومه ساخت Xtrac است و از جدیدترین کلاچ ۳ صفحه‌ای برای انتقال بهتر گشتاور بهره می‌برد. این گیربکس زیبا مشابه آنچه در مدل Utopia دیدیم، درون محفظه‌ای آلومینیومی با طرح باز قرار گرفته است.

پاگانی هوایرا Epitome
Pagani
پاگانی هوایرا Epitome
پاگانی هوایرا Epitome
پاگانی هوایرا Epitome

گیربکس دستی ۷ سرعته به موتور V12 تویین‌توربوشارژ ۶ لیتری ساخت مرسدس AMG با ۸۵۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور متصل است. دور موتور این پیشرانه تا ۶۷۰۰ دوربردقیقه افزایش می‌یابد.

Huayra اپیتومه ازلحاظ قدرت با Utopia برابری می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتربرساعت دست یابد. سیستم اگزوز تیتانیومی ۶ حالته صدای خوش‌آهنگ و مهیجی را تولید می‌کند و دیفیوزر بزرگ نیز نیروی رو به پایین بیشتری ایجاد می‌کند.

مهندسان پاگانی سیستم تعليق Huayra اپیتومه را تقویت کرده‌اند. به‌گفته‌ی پاگانی، اپیتومه درمقایسه‌با Huayra استاندارد، پیچش و تکان کمتری دارد؛ اما همچنان حالت فوق نرم (Super Soft) برای سواری راحت‌تر دارد. این حالت رانندگی به‌صورت خودکار پس از سرعت ۱۵۰ کیلومتربرساعت غیرفعال می‌شود.

پاگانی هوایرا Epitome
پاگانی هوایرا Epitome
پاگانی هوایرا Epitome
پاگانی هوایرا Epitome
پاگانی هوایرا Epitome
پاگانی هوایرا Epitome
پاگانی هوایرا Epitome
پاگانی هوایرا Epitome

نمای بیرونی Huayra اپیتومه نیز بازطراحی ملایمی را تجربه کرده است که شامل سپرهای جلو و عقب با تزیینات نورپردازی LED جدید و جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر برای بهبود جریان هوا می‌شود. باله‌ی عقب یکپارچه و بزرگی روی در صندوق عقب خودنمایی می‌کند و کل بدنه با الیاف کربن به رنگ آبی تیره پوشانده شده است. تزیینات و رینگ‌های طلایی نیز ظاهر لوکس این خودرو را تکمیل می‌کنند.

مقالات مرتبط
  • کانسپت هیجان‌انگیز پاگانی به خودرو افسانه‌ای زوندا ادای احترام می‌کند
  • پاگانی هوایرا R معرفی شد

Huayra اپیتومه را بخش Grandi Complicazioni، سازنده خودروهای خاص پاگانی، تولید کرده و ۹ ماه برای برنامه‌ریزی و ۱۰ ماه دیگر برای تکمیل آن زمان برده است. تنها یک دستگاه هوایرا اپیتومه ساخته خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ