مومنی‌مقدم: آرزوی هر کشوری است که چنین نیرویی داشته باشد

اقتصاد ایران: سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: بازیکنانی را در اردو نگه داشتیم و با آن‌ها کار کردیم که پتانسیل این را دارند که در سال‌های بعد به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آخرین تمرین تیم والیبال جوانان ایران در تهران امروز (چهارشنبه 13 تیرماه) در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد و سرمربی این تیم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اردوی تیم را از 21 فروردین استارت زدیم. این مسابقات در اندونزی برگزار می‌شود. از آن‌جایی‌که سال گذشته تیم والیبال جوانان ایران در مسابقات جهانی قهرمان شد و در رنکینگ بر پله اول جهان ایستاد، بدون شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا نیز جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردیم و شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا صرفا برای بحث قهرمانی قاره آسیا است و این‌که بتوانیم بازیکنانی را پیدا و روی آن‌ها کار کنیم که در این مسابقات حاضر شوند و برای رقابت‌های جهانی سال آینده بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران با اشاره به شرایط تیمش ادامه داد: خوشبختانه پنج اردو را پشت سر گذاشتیم و اردوی ششم تیم در یکی از شهرهای شمال کشور برگزار می‌شود که این تصمیم به علت شباهت شرایط آب‌و هوایی شمال ایران با کشور اندونزی است. تقریبا به مرز آمادگی 80 درصدی رسیدیم و بازیکنانم به سیستم و فرمتی که به آن نیاز داریم، رسیدند. به هرحال شرایط مسابقات جوانان متمایز و متفاوت با رده نوجوانان است و این رده سنی سبک و سیاق خودش را دارد و بازیکنان هم از نظر فنی و هم از لحاظ تکنیکی باید آمادگی خوبی داشته باشند در کنار آمادگی روانی و ذهنیت بهتری نسبت به رده نوجوانان باید داشته باشند و این کار را انجام دادیم.

مومنی‌مقدم با اشاره به هدف‌گذاری فدراسیون والیبال در رده‌های سنی افزود: هدف‌سازی فدراسیون والیبال تزریق بازیکنان خوب و بااستعداد است و انجام این مسئولیت را به‌عهده مربیان پایه گذاشتند تا بازیکنانی که شانس بیشتری برای حضور در تیم‌ ملی بزرگسالان دارند را پرورش دهیم. با این هدف کار خود را شروع کردیم و بازیکنانی را در اردو نگه داشتیم و با آن‌ها کار کردیم که پتانسیل این را دارند که در سال‌های بعد به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند مانند اتفاقی که برای پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، عرشیا به‌نژاد و امیرمحمد گلزاده رخ داد و قطعا بازیکنانی از تیم فعلی جوانان نیز پتانسیل اضافه شدن به تیم ملی بزرگسالان را دارند. البته این مسئله به هدف‌سازی و تفکرات سرمربی تیم ملی بزرگسالان باز می‌گردد که بتواند از این پتاسیل‌ها به نحو احسنت استفاده کند.

او با اشاره به پتانسیل بالای والیبالیست‌های ایرانی در رده‌های سنی گفت: به جرات می‌گویم نیروی بالقوه‌ای که تیم ملی جوانان ایران در مسابقات جوانان جهان داشت و توانست با اقتدار قهرمان جهان شود، آرزوی هر کشوری است که چنین نیرویی داشته باشد و از این پتانسیل استفاده کند. در این رقابت‌ها تیم ایتالیا دوم شد که می‌توانم بگویم 50 درصد تیم بزرگسالان‌شان که در لیگ ملت‌ها حضور داشتند همان بازیکنان جوانان بودند. همچنین 80 درصد تیم بلغارستان در لیگ ملت‌ها از تیم جوانان این کشور بود تیمی که دوبار در مسابقات قهرمانی جهان و تدارکاتی جوانان مقابل تیم جوانان ایران مغلوب شد و دیدیم که خیلی خوب به تیم بزرگسالان تزریق شدند. امیدوارم تفکر خوبی بر تیم ملی والیبال بزرگسالان حاکم شود. اگر مرحله انتقال بازیکنان از تیم جوانان به بزرگسالان به خوبی شکل گیرد، می‌توانیم حرف‌های خوبی در رده بزرگسالان داشته باشیم و این به ساختار و تفکرات سرمربی باز می‌گردد.

مومنی‌مقدم درخصوص نیمکت تیم ملی والیبال بزرگسالان گفت: اگر قرار به آوردن مربی است باید کسی باشد که از پتانسیل تیم جوانان ایران به خوبی استفاده کند و یک پروسه 4 یا حتی 8 ساله داشته باشد تا از این نیروها به نحو احسن استفاده شود. قطعا بازهم در سطح جهانی می‌توانیم جزو 4-5 تیم اول دنیا باشیم اما این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی خوب و استفاده از تمام توان بازیکنان جوانان است در این دوره نیز 3-4 بازیکن جدید به تیم تزریق شده که در آینده از آن‌ها خواهید شنید. همچنین در سایر رده‌های سنی نوجوانان و 16 سال بازیکن تزریق خواهد شد و می‌توان یک تیم خوب تشکیل داد و امیدوارم والیبال ایران دوباره به روزهای اوجش بازگردد.

مومنی مقدم با اشاره به عدم نتیجه‌گیری تیم ملی بزرگسالان در سال‌های اخیر گفت: عوامل مختلفی در بروز این مسئله دخیل هستند همیشه مثال زدم که به‌عنوان مربی باید معلم هم باشم و بتوانم هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی بازیکنانم را ارتقا دهم و از نظر روان‌شناختی بتوانم بازیکنان را به سطحی برسانم که بهترین کارایی را در مسابقات از او بگیریم. به نظر من یک خلا در این مرحله داشتیم که سرمربی بعدی تیم ملی والیبال می‌تواند از این پتانسیل استفاده کند. وقتی بازیکن بااقتدار قهرمان می‌شود و حتی مربی بزرگی مانند ولاسکو آخر تورنمنت می‌آید و به کادرفنی تیم ملی تبریک می‌گوید و اذعان می‌کند که این بازیکنان از پتانسیل بالایی برخوردارند پس قطعا می‌توانیم از آن‌ها برای تیم ملی بزرگسالان استفاده کنیم.

مومنی‌مقدم افزود: بازیکنی مانند متئو اندرسون واقعا بازنشسته است اما در بهترین شرایط می‌آید و به تیم کشورش کمک می‌کند و اصلا هم از کسب افتخاراتی مانند المپیک و قهرمانی جهان و مدال لیگ جهانی اشباع نمی‌شود. باید این تفکرات را جا بیندازیم و بازیکنان ایرانی باید حرفه‌ای‌تر شوند. اگر فلش‌بک به 8 سال اخیر بزنند می‌بینند که فدراسیون والیبال و مربیان پایه واقعا برای آن‌ها زحمت کشیدند تا بازیکن مطرحی شوند و در خدمت تیم بزرگسالان باشند. هدف تمامی فدراسیون‌ها این است که اوج عملکرد بازیکنان تیم‌های پایه در تیم بزرگسالان اتفاق بیفتد و مثمر ثمر باشند. امیدوارم این تفکرات از پوست‌اندازی که صورت می‌گیرد و همچنین مربی‌ بزرگی که در کنار تیم ملی بزرگسالان قرار می‌گیرد مانند دوره ولاسکو این نکته را القا کند که این بازیکنان می‌توانند بهترین باشند و برزیل را در برزیل و ایتالیا را شکست دهند باز هم می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

مومنی‌مقدم درخصوص دیدارهای تدارکاتی گفت: از دو روز قبل دیدارهای تدارکاتی خود را شروع کردیم و یازده دیدار تدارکاتی برگزار خواهیم کرد و سپس با مساعدت رئیس فدراسیون والیبال یک هفته زودتر به اندونزی می‌رویم و آن‌جا نیز 3-4 دیدار تدارکاتی خواهیم داشت تا با فرم خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ