موسوی: جلیلی اشراف دقیقی از آسیب‌ها داشت/پزشکیان فاقد برنامه بود

اقتصاد ایران: دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب گفت: جلیلی در مناظره آخر نشان داد اشراف دقیقی به آسیب‌ها و تهدیدها دارد و پزشکیان مسائل را مدام به آینده موکول کرد و برنامه نداشت.

سید نظام‌الدین موسوی، دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) در گفتگو با خبرنگار مهر، مناظره شب گذشته را فصل الخطاب برای مردم ایران دانست و گفت: مردم دیدگاه‌ها و نظرهای دو کاندیدای مطرح در انتخابات را دیدند، به نظرم این مناظره‌ای بود که می‌توان بر اساس آن تصمیم گرفت، به ویژه که موضوع آن حول محور مسائل اقتصادی بود. اقتصاد و معیشت امروز مشکل اصلی مردم و مسئله اصلی کشور است. در سال‌های اخیر هم شعارهای سال بر اساس موضوعات اقتصادی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: کاندیداها به روشنی نشان دادند که برای حل مسائل اقتصادی چه برنامه‌هایی دارند و به نظرم خیلی روشن و واضح بود که کدام کاندیدا تسلط بیشتری بر عرصه مسائل کشور برای حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از مشکلات مربوط به بازار ارز، بورس، مسکن و مسائلی از این قبیل دارد و همچنین برای آنها برنامه دارد.

دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب در رابطه با رعایت اخلاق انتخاباتی در مناظره آخر انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، بیان کرد: آقای جلیلی در مناظره اول و مناظره دوم تا حدود زیادی تلاش کرد تا اخلاق انتخاباتی را حفظ کند و بیشتر تاکید بر خودش داشت و ادبیات او با رعایت جوانب اخلاقی بود، اما در مناظره دوم آقای پزشکیان قدری از ادبیات متناسب با جایگاه یک سیاستمدار تا حدودی عدول کرد و برخی از واژه‌هایی را که در قبال آقای جلیلی به کار می‌گرفت، مناسب نبود. ان‌شاءالله که این مدل صحبت کردن از روی سهو بوده و با توجه به اینکه این ادبیات در منظر و مرعای مردم بوده، به نظر من نحوه مخاطب قرار دادن آقای جلیلی توسط آقای پزشکیان حداقل در این زمینه‌ها چندان مناسب و در شأن سیاست‌ورزی اسلامی نبود.

جلیلی نشان داد به حوزه‌های مختلف اقتصاد اشراف دارد

موسوی همچنین عنوان کرد: آقای جلیلی در مناظره دوم نشان داد که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی و مسائل اصلی کشور اشراف نسبتاً کاملی دارد. همچنین برنامه‌های مفیدی را برای حوزه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی طراحی کرده است و با توجه به اینکه جایگاه ریاست جمهوری جایگاه آزمون و خطا نیست، در مرحله اول باید فردی در آن جایگاه قرار بگیرد که اشراف دقیق و کاملی نسبت به نظام و مسائل کشور داشته باشد و از طرف دیگر بلافاصله باید وارد اجرای راهبردهای این مسائل شود و به نظرم آقای جلیلی در این رابطه خوب در مناظره ظاهر شد و نشان داد که آمادگی کامل برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری را دارد.

پزشکیان برنامه مشخص و روشنی برای حل مسائل اقتصادی ندارد

وی با اشاره به اینکه سعید جلیلی در عرصه سیاست خارجی در جایگاه مذاکره کننده ارشد کشور قرار داشته است، ادامه داد: آقای جلیلی عرصه سیاست خارجی را به خوبی می‌شناسد و در حوزه اقتصادی نیز نشان داد که به طور کامل در این حوزه کار کرده است و اشراف دقیقی نسبت به مسائل دارد.

موسوی بیان کرد: به ذهنم می‌رسد که آقای پزشکیان به رغم آنکه در مجلس حضور داشته است و ۵ دوره نماینده مجلس بوده اما چندان در زمینه حوزه آسیب شناسی مسائل با وجود آنکه حرف‌هایی برای گفتن داشت و مطالبی را که در حوزه آسیب شناسی مطرح می‌کرد که بعضاً درست بود و این آسیب‌ها در عرصه‌های اقتصادی وجود دارد و حتماً باید برای آنها تصمیم گیری شود، اما به نظرم برنامه مشخص و روشنی برای حل این مسائل نداشت.

دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب، برنامه‌های مسعود پزشکیان در مناظره پایانی را کلی برشمرد و گفت: وی مسائل را مدام به آینده و بررسی‌های کارشناسی موکول می‌کرد، به نظرم معنا و مفهومش این است که وی برنامه دقیقی ندارد و به هر حال در صورت تصدی جایگاه ریاست جمهوری حتماً کمترین آسیبی که حضور وی خواهد داشت این است که ما مدت‌ها معطل این خواهیم بود که پزشکیان به دیدگاه و برنامه‌ای برای رفع مشکلات برسد. وی تا حدودی به آسیب‌ها اشاره می‌کرد اما برنامه‌ای نداشت. در مجموع به نظرم آقای جلیلی در این مناظره نشان داد اشراف دقیقی به آسیب‌ها و تهدیدها در عرصه‌های مختلف دارد و هم فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را به خوبی می‌شناسد و هم برای حل مشکلات، برنامه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ