جابه‌جایی ۲۵۰ هزار مسافر از طریق راه آهن هرمزگان

اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان گفت: ۲۵۰ هزار مسافر در سه ماهه نخست امسال از طریق قطارهای مسافری و راه ریلی در این استان جابه جا شدند.

به گزارش خبرگزاری‌مهر علیرضا نصیری برازنده در این رابطه اظهار کرد: جا به جایی و انتقال این تعداد مسافر به وسیله ۲ هزار و ۲۶۶ رام قطار انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۲۳ هزار و ۹۴۵ مسافر از طریق قطارهای مسافری وارد هرمزگان و ۱۲۶ هزار و ۶۶ نفر مسافر از این استان خارج شده‌اند.

مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان توضیح داد: جا به جایی این تعداد مسافر به صورت رفت و برگشت از بندرعباس به تهران، مشهد و اصفهان صورت گرفته است.

نصیری برازنده اضافه کرد: اداره کل راه آهن هرمزگان یکهزار و ۷۰۲ کیلومتر مسیر ریلی با هفت ایستگاه را زیر پوشش دارد.

وی گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۸۹ واگن با تناژ ۶۵۳ هزار و ۶۷۳ تن کالای ترانزیتی به خطوط تخلیه این اداره کل برای انجام عملیات تخلیه بار واگذار شد که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ در تعداد واگن و تناژ ۳۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان بیان کرد: این اداره کل در حوزه تخلیه محمولات داخلی و ترانزیتی نیز در سال گذشته با تخلیه ۱۴۵ هزار و ۱۶۹ واگن به تناژ هشت میلیون و ۸۸۳ هزار و ۷۷۹ تن در تعداد واگن هشت درصد و در تناژ ۹ درصد رشد عملکرد داشته است.

وی افزود: همچنین عملکرد کلی تخلیه و بارگیری این اداره کل سال گذشته با تخلیه و بارگیری بیش از ۲۵۱ هزار و ۵۷۲ واگن به تناژ ۱۵ میلیون ۶۲ هزار و ۶۶۱ تن در تعداد واگن و تناژ ۲ درصد افزایش یافته است.

نصیری برازنده اعلام کرد: بیشترین محمولات بارگیری و تخلیه شده در این مدت مواد معدنی مانند کانتینر، بالاست، آهن آلات، کانتینر مس و گوگرد بوده است.

وی با اشاره به میزان جابجایی مسافر توسط راه آهن استان هرمزگان گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار نفر سال گذشته برای مسافرت، قطار را انتخاب و از خدمات ریلی در این استان استفاده کرده‌اند.

مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان با بیان اینکه جابجایی مسافر ریلی استان هرمزگان تنها از طریق ایستگاه راه آهن بندرعباس انجام نمی‌شود، افزود: در هرمزگان هفت ایستگاه وجود دارد که این جابجایی‌ها از ایستگاه‌های مسافری اداره کل راه آهن هرمزگان در بندرعباس، فین، زاد محمود، تزرج، سیرجان، خاتون آباد و احمدآباد انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ