میشیگان نخستین بزرگراه هوشمند آمریکا را می‌سازد

اقتصاد ایران: اولین بزرگراه هوشمند آمریکا در میشیگان با قابلیت صدور هشدار در مواقع اضطراری ساخته می‌شود.

ایالت میشیگان درحال ساخت اولین بزرگراه هوشمند آمریکا است که در یک مسیر ۴٫۸ کیلومتری از جاده‌ی بین ایالتی ۹۴ خواهد بود. این پروژه آزمایشی توسط استارتاپ Cavnue با پشتوانه‌ی مالی شرکت آلفابت کلید خورده است.

پروژه‌ی دیگری نیز با عنوان کریدور حمل‌ونقل هوشمند (Smart Freight Corridor) در بزرگراه ایالتی ۱۳۰ نزدیک شهر آستین درحال توسعه است.

بزرگراه هوشمند، یک سیستم ردیابی گسترده برای اداره‌ی حمل و نقل ایالت میشیگان (MDOT) و رانندگان در بزرگراه خواهد بود. هدف از این پروژه، اطلاع رسانی به هر دو بخش MDOT و رانندگان درمورد مشکلات احتمالی مانند موانع موجود در جاده و تصادفات یا ترافیک سنگین است.

انتظار می‌رود پروژه‌ی بزرگراه هوشمند به کاهش تراکم ترافیک، جلوگیری از تصادفات و کمک به مقامات برای ارائه‌ی واکنش‌های مؤثر در مواقع اضطراری جاده‌ای کمک کند.

برنامه‌ی آزمایشی این بزرگراه در مسیر بین شهرهای دیترویت و Ann Arbor واقع شده است. پس از تکمیل برنامه‌ی آزمایشی، قرار است بزرگراه هوشمند در شش فاز دیگر به طول ۶۴ کیلومتر گسترش یابد تا این دو شهر را به‌هم متصل کند.

مقالات مرتبط
  • بزرگراه‌ برقی eHighway زیمنس در آلمان افتتاح شد
  • سامسونگ اکنون در تگزاس بزرگراهی به‌نام خود دارد

بزرگراه هوشمند با مجموعه‌ای از تیرهای برق مجهز به حسگر، پردازنده و تجهیزات ارتباطی کار می‌کند که هر ۲۰۰ متر در امتداد جاده قرار داده شده‌اند. همچنین دوربین‌هایی در طول بزرگراه وجود دارند که هر قسمت از جاده را کنترل می‌کنند و تصاویری را ثبت می‌کنند که توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای شناسایی شرایط خطرناک رانندگی تجزیه‌وتحلیل می‌شوند. هشدارهای ایجاد شده برای MDOT و رانندگانی که به بزرگراه متصل هستند ارسال می‌شود.

شرکت Cavnue می‌گوید فناوری آن‌ها می‌تواند با «هر خودرویی که دارای قابلیت اتصال باشد» ارتباط برقرار کند. اکثر خودروهای مدرن با قابلیت‌های ناوبری داخلی در این دسته قرار می‌گیرند اما یک خودرو کلاسیک قدیمی در این دسته جای نمی‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ