پلمب ۲ انبار بزرگ مواد غذایی در آبادان

اقتصاد ایران: اهواز- سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: بیش از ۵ تن کشمش و توت غیر قابل مصرف در ۲ انبار بزرگ مواد غذایی در آبادان کشف و انبارها پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله شکری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در خارج از کشور و با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی و گزارش اداره اطلاعات شهرستان آبادان، مبنی بر وجود مواد غذایی مشکوک به فساد در بازارهای آبادان، با قید فوریت این موضوع در دستور کار مرکز بهداشت قرار گرفت.

وی گفت: در راستای حفظ سلامت مردم و امنیت غذایی، طی بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت آبادان، از انبارهای عرضه کننده مواد غذایی مشکوک به فساد در سطح این شهرستان، این انبارها به دلیل کشف کشمش و توت در کیسه‌های فاقد مشخصات بهداشتی، پلمب و برای سیر مراحل قانونی پرونده متخلف به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان همچنین از یک پلمب مرکز فروش داروهای غیرمجاز (میزوپروستول، و داروهای کسری بازار مثل وارفارین، انسولین نوومیکس، نوورپید و لانتوس) در آبادان خبر داد و افزود: طی بازدید مشترک کارشناسان مرکز بهداشت با کارشناسان معاونت غذا و دارو، و پلیس نظارت بر اماکن عمومی، یک مرکز فروش داروهای غیرمجاز سقط جنین در شهرستان آبادان پلمب شد.

شکری گفت: مصرف داروهای غیرمجاز سقط جنین در خانه یا خرید دارو بدون نسخه پزشک، در بسیاری از موارد موجب ایجاد شوک در فرد مصرف‌کننده می‌شود و حتی منجر به مرگ خواهد شد. علاوه بر این، مصرف داروهای غیرمجاز سقط جنین می‌تواند موجب خونریزی شدید، پارگی رحم و حتی ناباروری دائم در فرد مصرف‌کننده شود. از عوارض جانبی سقط عمدی می‌توان به افت کیفیت زندگی، افسردگی و اختلالات اضطرابی اشاره کرد.

این مقام مسئول در حوزه سلامت بیان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع به مراکز، عطاری‌ها، افراد و … که اقدام به عرضه داروهای سقط جنین می‌کنند، هشدار داده می‌شود و با متخلفان در زمینه سقط جنین به‌صورت جدی برخورد خواهد شد.

شکری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از معدوم‌سازی ۶ هزار بطری شوینده، ۱۴۴ لیتر مواد نوشیدنی، ۳۰ کیلوگرم مواد نگهدارنده، ۶۰ لیتر مواد شوینده در آبادان خبر داد.

وی گفت: این مواد پس از سیر مراحل قانونی و با هماهنگی مراجع قضائی و همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان با نظارت واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت در سایت دفن پسماند معدوم شد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان افزود: مواد یادشده که در یک منزل مسکونی کشف شدند شامل آب هویج، آب زرشک، تمر هندی، سس فلفلی و… و همچنین مواد شوینده تولید و بسته‌بندی شده با برند شرکت‌های معروف، بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ