سخاوت‌ بانیان دستگاه‌ سیدالشهدا (ع) را ماندگار کرده است

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: علامت شیعیان آن است که برای اهل بیت علیهم السلام بذل و بخشش می‌کنند و همین سخاوت‌ها، دستگاه سید الشهدا علیه السلام را ماندگار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در اولین همایش بانیان و خیرین هیأت‌های حسینی و مساجد استان قم که از سوی بنیاد دعبل خزایی و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در سال همایش این سازمان برگزار شد بیان کرد: مراسم عزاداری هیأت‌ها در محرم نباید طولانی باشد که به نماز صبح مردم آسیب بزند و این روزها که تابستان کوتاه است باید برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری داشت.

استاد حوزه علمیه قم گفت: مادحین و واعظین باید محتوای خوبی به مستمعین ارائه دهند که البته نباید سخنرانی‌ها طولانی باشد.

وی با بیان اینکه خروجی مطالبی که از سوی مبلغان و مداحان بیان می‌شود مهم است افزود: باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد و مطالب باید خلاصه، مفید و اثر بخش باشند.

حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: اخلاص در دستگاه اهل بیت علیهم السلام بسیار مهم است و امام حسین علیه السلام فرمود، کسی که ما را برای رضای خدا دوست دارد و در این مسیر قدم بر می‌دارد چسبیده به ما وارد بهشت می‌شود.

وی تصریح کرد: ما باید خودمان را خرج امام حسین علیه السلام کنیم و نباید برعکس باشد و این دنیا گذران است و آنچه باقی می‌ماند همین خادمی ها است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت سخاوت در رفتار انسان گفت: دوست داران سیدالشهدا علیه السلام باید اهل سخاوت باشند و در روایات داریم که سخاوت با کفر مقابله می‌کند.

وی در ادامه گفت: غدیر از تمامی اعیاد بسیار با اهمیت تر است و در این سال‌ها اقدامات خوبی برای بزرگداشت غدیر انجام شده که هنوز کافی نیست.

حجت‌الاسلام فرحزاد ابراز کرد: اولین علامت شیعیان آن است که در برای اهل بیت علیهم السلام بذل و بخشش می‌کنند و همین سخاوت‌ها، دستگاه سید الشهدا علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام را ماندگار کرده است.

این کارشناس مذهبی گفت: هر چقدر می‌توانیم با به هیأت‌های مذهبی کمک کنیم و مردم نیز در این زمینه خرج می‌کنند و هیأت‌ها را در اقامه عزای سیدالشهدا علیه السلام یاری می‌دهند.

وی افزود: محرم و صفر فرصت خوبی است که بانیان و خیران برای کار حسنه وارد میدان شوند چرا که در این هیأت‌ها جوانان با اهل بیت علیهم السلام آشنا می‌شوند و زندگی شأن تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ۵ برابر احکام مربوط به نماز در قرآن کریم آیاتی برای ارزش سخاوت و کمک کردن به دیگران داریم که این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ