رویترز: قبایل غزه بار دیگر دست رد به سینه اسرائیل زدند

اقتصاد ایران: خبرگزاری رویترز گزارش داد که قبایل غزه بار دیگر آب پاکی را روی دست اسرائیل ریخته و از مشارکت در طرح این رژیم برای اداره غزه بعد از جنگ خودداری کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان درباره طرح‌های واهی خود برای اداره غزه بعد از جنگ، بدون حماس، صحبت می‌کنند و همچنین در پی موضع‌گیری‌های متعدد قبایل غزه مبنی بر رد مشارکت در طرح اسرائیل برای مدیریت این منطقه بعد از جنگ، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که رهبران قبایل در نوار غزه مجدداً از مشارکت در طرح اسرائیل برای مدیریت این منطقه بعد از جنگ، که مبتنی بر همکاری با خانواده‌های با نفوذ محلی است، خودداری کردند.

رویترز گزارش داد: این موضوع که چه کسی مدیریت نوار غزه را بعد از توقف درگیری‌ها به دست می‌گیرد، یک دردسر جدید و بزرگ برای اسرائیل است. مقامات اسرائیلی در تلاش هستند مسیری را برای روز بعد از جنگ در غزه ترسیم کنند و در این میان ایالات متحده در تلاش جهت یافتن نقشی برای تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه است.

در ادامه این گزارش آمده است: یکی از ارکان اساسی طرح اسرائیل برای اداره غزه بعد از جنگ، تشکیل یک اداره مدنی جایگزین شامل احزاب محلی فلسطینی است که بخشی از تشکیلات خودگردان نیستند؛ اما آمادگی همکاری با اسرائیل را داشته باشند.

این خبرگزاری به نقل از مایکل میلشتاین، سرهنگ سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هیچ خلأ قدرتی در نوار غزه وجود ندارد و حماس همچنان قدرت برجسته در این باریکه است.

رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا از چند ماه قبل طرح‌های خیالی متعددی برای اداره غزه در روز بعد از جنگ ارائه داده بودند که هیچ یک به نتیجه نرسید. اشغالگران در همین چارچوب، تلاش کردند از طریق طرف‌ها و موسسات بین‌المللی با قبایل و طایفه‌های مختلف غزه ارتباط برقرار کرده و جایگزینی برای دولت کنونی غزه که تحت رهبری حماس قرار دارد، بیابند. اما این درخواست صهیونیست‌ها با مخالفت شدید طایفه‌ها و قبایل غزه مواجه شد.

طبق طرحی که اشغالگران به این منظور تدوین کرده‌ بودند، ارتش اسرائیل در نظر داشت در چارچوب طرحی برای تقسیم و چند پاره کرده نوار غزه، اداره این منطقه را به شکل موقت به طوایف شناخته شده فلسطینی بسپارد و برخی ماموریت‌های خود را از این طریق اجرا کند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که این طرح شامل تقسیم نوار غزه به مناطق تحت نفوذ قبایل فلسطینی بود.

اما انجمن طوایف و قبایل غزه در واکنش به توطئه جدید اشغالگران اعلام کردند که هیچ جایگزینی را برای نظام سیاسی غزه نمی‌پذیرند و ساختار سیاسی این منطقه متشکل از مولفه‌های ملی و حامی مقاومت است که از جبهه داخلی در برابر تجاوزات دشمن اشغالگر دفاع می‌کنند.

آنها در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که وحدت ملی تنها راه برای حفظ موجودیت ملت فلسطین و استواری و مقاومت شجاعانه آنهاست. هیچگونه ارتباطی با دشمن صهیونیستی چه از طریق نهادهای بین‌المللی یا به هر روش دیگری قابل قبول نیست و خیانت ملی محسوب می‌شود و هرکسی که چنین کاری کند درواقع با دشمن اشغالگر همکاری کرده است. قبایل و طوایف فلسطینی بخشی جدایی ناپذیر از بافت جامعه فلسطین هستند و از مقاومت همه‌جانبه در برابر اشغالگران حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ