کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تجهیز شدند

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تجهیز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهار کرد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از لحاظ کتاب و کتابخوانی در سطح کشور و میزبان تمامی اقشار در سنین مختلف است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان بوشهر امانت داده شده است خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ۸۰ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی با بیش از ۶۵ هزار عضو است که بیش از ۷۰ درصد آنها کودک و نوجوان هستند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها علاوه بر امانت کتاب، برنامه‌های فرهنگی و ترویجی متنوعی نیز دارند و به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: وجود کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف استان خصوصاً در برخی نقاط روستایی که هیچگونه تشکیلات فرهنگی و اداری ندارند، یک فرصت است.

راهب از تجهیز کتابخانه‌های عمومی به امکانات مورد نیاز در راستای تحقق مطالبات مردم خبر داد و ادامه داد: این فرصت می‌تواند به موضوع مشاوره و مباحث آموزشی این تفاهم‌نامه کمک دهد و بستری برای مراجعه مددجویان کمیته امداد باشد همچنین کتابخانه‌های عمومی نیز می‌توانند در موضوع توانمندسازی مددجویان از جمله کسب‌وکارهای کوچک آنها را یاری دهند.

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با هدف راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح «راه زندگی» و همکاری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک منعقد و امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم‌سازی امکان بهره‌مندی از فضاهای فرهنگی و امکانات موجود در راستای تعهدات طرفین برای استفاده گروه‌های هدف و نیز مشارکت در اجرای طرح‌های حمایتی امداد و ارائه خدمات ویژه به خانواده‌های تحت پوشش در کتابخانه های منتخب، پیگیری خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ