لزوم توجه به توزیع متوازن صنعت در شرق و غرب در هرمزگان

اقتصاد ایران: بندرعباس- نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به مشکلات زیست محیطی محتمل در صورت تمرکز استقرار صنایع در یک نقطه بر لزوم توجه به توزیع متوازن صنعت در سواحل شرق و غرب استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه هرمزگان اظهار کرد: اولین چالش صنعت و معدن بحث نوسانات ارز و در کند کردن روند کار تأثیر گذار است چرا که هزینه‌ها بالا می‌رود از طرفی تورم با پایین آوردن قدرت خرید مردم روی صنایع خرد تأثیر مردم می‌گذارد.

وی افزود: بحث تحریم‌ها چالش‌هایی را در تأمین مواد اولیه ایجاد می‌کند که بحمدالله کشور ما در این حوزه پخته شده است و به هر طریقی نیازهای خود را تأمین می‌کند.

عبادی‌زاده بروکراسی پیچیده اداری را از دیگر موانع صنعت و معدن دانست و گفت: ما استانی هستیم که در حوزه صنایع مادر، جایگاه مهمی در کشور داریم از این رو نمایندگان ما باید قوانین ناکارآمد را بازنگری کنند تا قوانین و بروکراسی‌ها اصلاح شود.

امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: دنیا، دنیای رقابت است از این رو همه باید تلاش کنند که صنعت ما پا به پای دنیا در این حوزه حرکت کند و مدام خود را بروز رسانی کند.

وی عنوان‌کرد: دانشگاه‌ها نیز باید به حوزه صنعت ورود کنند و در تربیت نیروی انسانی ماهر نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: یکی از دل‌نگرانی‌ها ما بحث‌های زیست محیطی است و باید برای تمرکز زدایی از استقرار صنایع در حاشیه شهر بندرعباس فکری کرد چرا که ما سواحل عریض و طویلی در استان هرمزگان داریم و می‌طلبد که در استقرار صنایع به مباحث زیست محیطی و توزیع متوازن صنعت در شرق و غرب استان توجه شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در حوزه بازاریابی و تجارت نیز نیاز است بیش از پیش تلاش کنیم و معتقدیم با توجه به مزیت‌های نسبی استان باید رویکرد بازاریابی در تولیدات صنعتی استان تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: صنایع پایین دستی ذیل صنایع مادر می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال داشته باشد و هزینه‌های تمام شده را برای مردم کاهش دهد بنابراین درخواست داریم صنایع بزرگ بر راه‌اندازی صنایع پایین دستی نیز در استان هرمزگان اهتمام داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ