دستگاه قضایی زرند به جرایم انتخاباتی بادقت رسیدگی می کند

اقتصاد ایران: کرمان- دادستان زرند گفت: دستگاه قضایی در شهرستان زرند به تمام گزارشاتی که در زمینه جرایم انتخاباتی به حوزه قضایی واصل شود، با دقت رسیدگی و با متخلفین برابر مقررات برخورد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا یعقوبی صبح سه شنبه در ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات شهرستان زرند، اظهار کرد: امروزه با مردمی سازی انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد برگزاری یکی از سالم‌ترین انتخابات در سطح نظام‌های دارای دموکراسی، در ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه با نظارت مردمی امکان تقلب بسیار پایین خواهد بود، افزود: ممکن است گاهی از سوی افراد تخلفاتی انجام شود که در نتیجه انتخابات مؤثر نباشد، اما توسط قانون گذار، موضوع جرم انگاری شده است.

یعقوبی بیان کرد: دستگاه قضائی در شهرستان زرند به تمام گزارشاتی که به حوزه قضائی واصل شود، با دقت رسیدگی کرده و بدیهی است که با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد.

دادستان شهرستان زرند یادآور شد: هجمه رسانه‌ای معاندین برای ناامید سازی مردم از صندوق رأی و کاهش مشارکت، افزایش یافته است.

یعقوبی گفت: خدشه به سلامت انتخابات و ایجاد شائبه تقلب بدون سند، جرم محسوب می‌شود و دستگاه قضائی با این دست تخلفات برخورد قاطع خواهد کرد.

دادستان شهرستان زرند تصریح کرد: بی اخلاقی و تحریک هواداران و مردم به درگیری و اخلال در نظم عمومی، توسط ستادهای انتخاباتی و یا هر فرد حقیقی و حقوقی، خط قرمز دستگاه قضائی است.

وی ادامه داد: این موضوع همواره مورد رصد مستمر و اشراف کامل اطلاعاتی قرار دارد و به طور قطع با چنین اشخاصی که خواسته یا ناخواسته به این سمت حرکت می‌کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

یعقوبی به تحرکات ستادهای انتخاباتی اشاره و خاطرنشان کرد: با حساس‌تر شدن انتخابات در دور دوم، شاهد افزایش فعالیت ستادها و ایجاد شور بیشتر در مردم هستیم.

دادستان شهرستان زرند افزود: از فعالین در امر انتخابات، انتظار می‌رود از حرکت به سمت تخریب رقیب، ایجاد هجمه‌های ناروا، تشکیل کارناوال‌های تبلیغاتی که نظم شهر را مختل کرده و انتشار مطالب خلاف واقع با هدف موج سازی و اخذ رأی بیشتر، جدا پرهیز کنند.

وی با اعلام بی طرفی مسئولین قوه قضائیه در امر انتخابات گفت: قانون مداری بایستی به عنوان اصلی مهم مورد توجه همگان باشد.

یعقوبی تاکید کرد: در این خصوص برای رسیدگی عادلانه در دستگاه قضائی تفاوتی میان افراد وجود ندارد.

دادستان شهرستان زرند افزود: بایستی تبلیغات صرفاً در چهارچوب قوانین و پیش از سکوت تبلیغاتی که مطابق قانون ۲۴ ساعت قبل از آغاز رأی گیری است، انجام گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ