«ری‌را»؛ آماده ورود به بازار

اقتصاد ایران: وقتی به کابین ری‌را وارد می‌شویم، شاهد طراحی داخلی زیبا و ارگونومی مناسبی هستیم که تفاوت بسیار زیادی با سایر محصولات داخلی دارد و جهش روبه‌جلو بزرگی در بحث طراحی کابین برای صنعت خودرو ایران محسوب می‌شود

همان‌طور که در مطالب اخیر اشاره کردیم، کراس‌اوور ایرانی «ری‌را» محصول ایران‌خودرو با اخذ تاییدیه نوع محصول از سازمان استاندارد، مجوز شماره‌گذاری دریافت کرده و آماده ورود به بازار است. از این رو، بر آن شدیم تا ببینیم مشخصات نهایی این محصول به‌عنوان نخستین خودرو شاسی‌بلند داخلی، چیست؛ محصولی که با ظاهری به‌روز، امکانات بسیارخوب در بخش کابین، قوای محرکه قوی و پلت‌فرم جدید خود، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

طراحی ظاهری «ری‌را»

بخش جلو «ری‌را» طراحی خوبی دارد و به شکلی طراحی شده است که قابلیت فیس‌لیفت هم دارد. چراغ‌های روز این خودرو با طراحی زیبا و روشنایی خوب خود، در طرفین درِ موتور (کاپوت) قرار دارند و چراغ‌های اصلی این خودرو که مستطیلی‌شکل هستند نیز مطابق ترند طراحی روز داخل سپر جانمایی شده‌اند.

چراغ‌های اصلی جلو همچنین به امکان چرخش در پیچ مجهزند که یک امتیاز مثبت است. در نمای جانبی ری‌را، شاهد تایرهایی با سایز ۱۸ اینچی و رینگ‌هایی با طرح چندپره هستیم که بر ابهت این خودرو افزوده‌اند. در نمای عقب ری‌را نیز شاهد چراغ‌های باریک و کشیده‌ هستیم.

داخل کابین ری‌را

وقتی به کابین ری‌را وارد می‌شویم، شاهد طراحی داخلی زیبا و ارگونومی مناسبی هستیم که تفاوت بسیار زیادی با سایر محصولات داخلی دارد و جهش روبه‌جلو بزرگی در بحث طراحی کابین برای صنعت خودرو ایران محسوب می‌شود؛ به‌ویژه در بخش میانی کنسول وسط که دکمه‌های تنظیم مانیتور قرار دارند.

این بخش حتی از برخی خودروهای چینی نیز بهتر طراحی شده‌ و دسترسی راننده به آن بسیار مطلوب است. در بخش بالایی داشبورد نسخه نهایی ریرا به‌رغم استفاده از متریال پلاستیکی، شاهد کیفیتی خوب و برتر از پرچمداران پیشین ایران‌خودرو یعنی تارا و دناپلاس هستیم. بخش میانی داشبورد نیز با فوم نرم طوسی‌رنگ پوشیده شده است که کیفیت و رنگ خوبی دارد.

امکانات رفاهی «ری‌را»

نسخه نهایی ریرا به امکاناتی مانند ترمز پارک برقی، اتو هولد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز مجهز است. همچنین این خودرو دارای دکمه SOS برای تماس فوری با نیروهای امدادی در زمان وقوع حادثه است. البته این امکان تا زمان تکمیل‌شدن زیرساخت‌های آن (تعریف در شبکه امداد و پلیس) فعال نخواهد بود.

صفحه‌کیلومتر دیجیتال ۱۲اینچی، مانیتور مالتی‌مدیا ۱۲ ینچی با ۹بلندگو، نورپردازی مخفی، در صندوق عقب برقی و سانروف جزو امکانات رفاهی ری‌را هستند. این کراس‌اوور داخلی همچنین به سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰درجه و رادار نقطه کور مجهز است.

قوای محرکه «ری‌را»

نسخه نهایی ری‌را به قوی‌ترین پیشرانه داخلی حال حاضر یعنی EF7 توربوپلاس یا EFP با توان تولیدی ۱۶۰ اسب‌بخار و ۲۴۰نیوتون‌متر گشتاور مجهز است. گیربکس شش‌سرعته AT نسل هفتم با برند DAE نیز وظیفه انتقال این توان به چرخ‌های جلو را دارد. گشتاور خودرو در دور حدود ۱۷۰۰ در دسترس راننده خواهد بود که محدوده‌ قابل‌قبولی است. سیستم خنک‌کاری خودرو نیز نسبت‌به سایر محصولات ایران‌خودرو تغییر کرده‌ و تا حدودی شبیه «تارا» است.

«ری‌را»؛ ایمن‌ترین خودرو ساخت داخل

کراس‌اوو ایرانی ری‌را، ایمن‌ترین خودرو ساخت داخل به حساب می‌آید؛ ری‌را از فرمان برقی، ترمز پارک برقی (EPB)، ترمز اتوماتیک، سامانه کمکی آغاز حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سامانه کنترل کشش و ضد هرزگردی (TCS) و سیستم کمک ترمز (BAS) بهره می‌برد. کیسه‌های هوا برای راننده، سرنشین جلو و ایربگ‌های جانبی نیز در این محصول تعبیه شده است. ری‌را با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزو محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار می‌آید.

دوربین ۳۶۰درجه، سامانه کمک پارک جلو، سیستم تشخیص نقاط کور، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، قفل کودک درهای عقب، ایموبیلایزر، ایزوفیکس، هشدار سرعت بالا و اخطار باز بودن کمربند سرنشینان نیز بخشی از تجهیزات ایمنی ری‌را به شمار می‌رود. شیشه‌های برقی جلو و عقب ری‌را مجهز به آنتی‌ترپ و پاور ویندوز بوده و دارای شیشه‌های سولار به همراه شیشه‌های دودی عقب است.

خدمات پس‌ازفروش گسترده؛ برگ برنده «ری‌را»

درحال‌حاضر بازار کراس‌اووهای داخلی، جولانگاه محصولات چینی شده است که برخی از آن‌ها با مشکلات کیفی،‌ ضعف خدمات پس از فروش و تیراژ پایین تولید مواجه هستند. بر این اساس، اگر ری‌را مانند برخی محصولات چینی یا داخلی موجود در بازار، دچار ایرادهای برقی و کیفی نبوده و همان‌طور که انتظار می‌رود و از قراین و شواهد پیداست، خودرو بی‌دردسری باشد، بازار کراس‌اوورهای داخلی را در دست خواهد گرفت. چراکه بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند یک خودرو داخلی اما باکیفیت سوار شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ