اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید

اقتصاد ایران: ارومیه- رییس سازمان برنامه وبودجه آذربایجان غربی گفت: اعتبارات عمرانی استان در سال جاری به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سپهری صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ اعتبارات عمرانی استان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۳ این رقم با رشد قابل توجهی به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است، افزود: تخصیص اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰، ۳۸ درصد به صورت اسناد خزانه بود که در این خصوص نیز رشد قابل توجهی اتفاق افتاده به گونه‌ای که به صورت میانگین ۷۳ درصد تخصیص به صورت نقدی در اعتبارات عمرانی استان داشتیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱ هزار و ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و جاری استان بود که در سال ۱۴۰۳، این رقم به ۱ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان افزایش پیداکرده که یک رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سپهری اولویت بندی تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان، اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار و مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای استان را محور اصلی توزیع و هزینه کرد اعتبارات بخش عمرانی دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات استانی در دولت سیزدهم جذب خوبی نیز از منابع ملی انجام پذیرفت به گونه‌ای که ۱۸ همت از منابع ملی جذب شد و بیش از ۷ همت نیز از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان جذب کردیم.

سپهری با بیان اینکه ۶ همت از محل منابع شرکت ملی گاز ایران برای تکمیل طرح‌های گازرسانی حدود ۶۱۵ روستا هزینه شده است ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۲ همت نیز در راستای عملیات اجرای فیبر نوری در روستاها از محل منابع شرکت مخابرات ایران تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار برای ۱۰ استان سردسیر کشور اعتبارات عمرانی به صورت تن خواه اختصاص می‌یابد گفت: سهم استان از این اعتبارات ۷۷۰ میلیارد تومان می‌باشد که برای طرح‌های مختلف توسعه‌ای و نیمه تمام استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی افزود: امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت تن خواه برای تکمیل طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز به صورت هزینه‌ای برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام خسارت دیده زلزله خوی اختصاص یافته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ