احتمالا تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ از تراشه A18 استفاده می‌کنند

اقتصاد ایران: کدهای لو رفته نشان می‌دهند که اپل از تراشه‌های یکسان A18 در همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۶ استفاده خواهد کرد.

پیش از این گفته شده بود که هر چهار مدل آیفون ۱۶ از تراشه‌ی یکسانی استفاده خواهند کرد و اکنون جزئیات بیشتری وجود دارد که این شایعه را تأیید می‌کند.

بر اساس تغییراتی که توسط یک افشاگر در ایکس منتشر شده است، پنج مدل آیفون جدید در کد پشتیبانی اپل دیده می‌شوند که همه‌ی آن‌ها به پردازنده‌ی A18 مجهز شده‌اند. شماره مدل‌های جدید با آیفون‌‌های موجود ارتباط ندارند و به روشی که اپل برای کدگذاری دستگاه‌های پرچمدار استفاده می‌کند، نام‌گذاری شده‌اند.

کدهای زیر منتشر شده‌اند:

  • iPhone17,1
  • iPhone17,2
  • iPhone17,3
  • iPhone17,4
  • iPhone17,5

از بین پنج شماره‌‌مدل مذکور، احتمالاً چهار مدل مربوط‌به سری آیفون ۱۶ خواهند بود. پنجمین شماره ممکن است به مدل جدیدی از آیفون SE اشاره داشته باشد، اما درحال حاضر نمی‌توان با قطعیت گفت که آن دستگاه چیست.

براساس روش‌های نام‌گذاری‌ قبلی اپل، اینکه شناسه‌های مدل با اعداد یکسانی شروع می‌شوند نشان‌دهنده‌ی استفاده‌ی همه‌ی گوشی‌ها از تراشه‌ی A18 است. آیفون‌های اپل به‌طور معمول شناسه را به تراشه وابسته می‌کنند. به‌عنوان مثال، با نگاه به شماره‌گذاری سری آیفون ۱۵ می‌بینیم:

سری آیفون ۱۵ براساس تراشه به دو بخش تقسیم شده است؛ مدل‌های معمولی از تراشه‌ی ضعیف‌تر A16 Bionic و مدل‌های پرو از تراشه‌ی A17 Pro استفاده می‌کنند. به‌دلیل همین تفاوت در نوع پردازنده و مقدار رم، گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می‌کنند و مدل‌های غیر پرو از این قابلیت بی‌بهره‌اند.

چنانچه اپل به‌ روش شماره‌گذاری همیشگی خود پایبند بماند، هر چهار مدل ‌آیفون ۱۶‌ تراشه‌ی یکسانی خواهند داشت. احتمالاً بین تراشه‌ی مدل‌های استاندارد و مدل‌های پرو تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت، حتی ممکن است شاهد دو نسخه‌ی A18 و A18 Pro باشیم. این موضوع را درمورد تراشه‌ی M3 مک بوک نیز دیده‌ایم.

مقالات مرتبط
  • دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس بهتر از همیشه می‌شود
  • فوری: این احتمالاً اولین عکس واقعی از آیفون ۱۶ است

این احتمال وجود دارد که خالق آیفون از A18 با تعداد هسته‌های گرافیکی کمتری (به‌صورت Binned شده یا غیرفعال) برای مدل‌های ‌پایه‌ی آیفون ۱۶‌ استفاده کند و نسخه‌ی پرو با قدرت پردازش گرافیکی بالاتر را برای مدل‌های پرو آیفون نگه دارد.

به‌کارگیری پردازنده‌ی یکسان در همه‌ی مدل‌های نسل بعدی گوشی اپل به این دلیل انجام می‌شود که همه‌ی آن‌ها بتوانند ویژگی‌های اپل اینتلیجنس را که قرار است در iOS 18 معرفی شود اجرا کنند. درحال حاضر، تنها ‌آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قادر به استفاده از هوش اپل هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ