پیشنهاد تاسیس معاونت امور زنان و خانواده در چارت دانشگاه‌ها

اقتصاد ایران: رئیس دانشگاه لرستان خواستار این شد امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها به‌عنوان یک معاونت تحت عنوان معاونت امور زنان و خانواده در سطح چارت سازمانی دانشگاه‌ها ایجاد شود.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،‌ علی نظری در نشست دبیران مناطق دهگانه امور زنان و خانواده وزارت علوم با بیان اینکه اهمیت و جایگاه زنان در تعالیم و آموزه‌های قرآن کریم بسیار مهم است، اظهار کرد: نقش و اثرگذاری زنان در تحولات مهم تاریخی در داستان‌هایی همچون فرعون و حضرت موسی(ع) و حضرت یوسف (ع)، در قرآن کریم به خوبی تبیین شده است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: براساس تعالیم قرآن کریم، یکی از نقش‌های مهم زنان، قوام خانواده است؛ زنان در نقش‌های گوناگون خواهر بودن، همسر بودن و مادر بودن و حضور در جامعه، اثرگذار بوده و هستند.

وی اضافه کرد: نظام مسائل زنان در نظام دانشگاهی به‌ویژه دانشجویان دختر، از نوع گوناگون است؛ این خود، گویای اهمیت نقش امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها برای کاستن از نظام مسائل دانشجویان دختر است.

نظری خواستار این شد امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها به‌عنوان یک معاونت تحت عنوان معاونت امور زنان و خانواده در سطح چارت سازمانی دانشگاه‌ها ایجاد شود.

در ادامه فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: عملکرد امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و حمایت رئیس این دانشگاه برای ارتقای حوزه کاری امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان، قابل تقدیر است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان بخشی مهمی از منابع انسانی سازمان‌ها و ادارات هستند و بایستی از توانمندی‌های زنان برای ارتقای کارآمدی‌های سازمانی بهره گرفت، گفت: در آئین‌نامه‌ای که با موضوع امور زنان و خانواده تهیه شده است، نکات بسیار ارزشمندی برای ارتقای جایگاه زنان در نظام دانشگاهی کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حضور مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها در جلسات مهم و مشارکت در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه‌ها، از امورات مهم لحاظ شده در آئین‌نامه‌ مربوطه است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده گفت: تلاش دولت سیزدهم این بوده است که نظام مسائل اعضای هیئت علمی زن، دانشجویان دختر و یاوران علمی زن در نظام دانشگاهی کشور رفع شود و جایگاه زنان در نظام آموزش عالی کشور ارتقا یابد.

نصیری ادامه داد: این موضوع اهمیت دارد که کوشش کرده‌ایم نظام مسائل زنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، براساس مختصات هر منطقه تقسیم‌بندی شوند؛ برای مثال، نظام مسائل منطقه پنج دانشگاه‌های کشور، ممکن است با نظام مسائل منطقه 9 متفاوت باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ