برگزاری همایش بین‌المللی اربعین در دانشگاه علامه‌طباطبائی

اقتصاد ایران: هفتمین همایش بین‌المللی اربعین، هشتم مهر ماه ۱۴۰۳ با حضور دانشمندان جهان اسلام، در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حسن ملکی، دبیر علمی هفتمین همایش بین‌المللی اربعین، از برگزاری این همایش در دانشگاه علامه‌طباطبائی خبر داد و گفت: برگزاری همایش اربعین در دانشگاه به یک سنت تبدیل شده است. این همایش هر سال با محوریت یکی از دانشکده‌ها برگزار می‌شود و امسال نیز دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی عهده‌دار این وظیفه است. البته برگزار کننده اصلی همایش، دانشگاه است، به همین دلیل باید همه بخش‌ها و دانشکده‌های دانشگاه در برگزاری همایش مشارکت و همکاری داشته باشند.

 

وی بیان کرد: اربعین، ادامه نهضت عاشورا است و اکنون به یک منبع عظیم خیزش جهانی در جهت دستیابی به ارزش‌های الهی و انسانی که امام حسین (ع) با نهضت عاشورا، آن ارزش‌ها و هدف‌ها را دنبال می‌کردند، تبدیل شده است.

ملکی ادامه داد: اربعین در مقابل رسانه‌‎های متعدد دنیای غرب که علیه جهان اسلام و تشیع برنامه‌ریزی می‌کند، یک رسانه بسیار قوی است. همایش اربعین توانسته به عنوان یک رسانه قوی و غنی، زمینه‌های بسیار مثبت و مفیدی را برای مقابله با ضد ارزش‌هایی که رسانه‌های غربی ترویج و تبلیغ می‌کنند، به وجود بیاورد. در حقیقت ما اربعین را از جهت تقویمی، یک روز، اما از جهت تعلیمی و تمدنی، مانند یک مکتب می‌بینیم؛ مکتبی که در ادامه مکتب عاشورا این توانایی و قدرت را دارد تا نهضت عاشورا را در مسیر تاریخ، برای احیای ارزش‌های الهی و در جهت آزادی انسان‌های زیر ستم، زنده نگه دارد.

وی با بیان اینکه در برگزاری همایش هفتم اربعین، یک هدف اصلی و عمده را دنبال می‌کنیم، افزود: هدف اصلی برگزاری این همایش «تبیین ابعاد و ارکان مختلف اربعین، جهت روشنگری دانشگاهیان» است تا آن‌ها نسبت به اربعین و فرهنگ حسینی شناخت قوی‌تر و عمیق‌تری به دست بیاورند. همچنین آن نگاه تمدنی که در پرتو انقلاب اسلامی ایران دنبال می‌کنیم، به تدریج تحقیق پیدا کند.

دبیر علمی هفتمین همایش بین‌المللی اربعین تاکید کرد: یکی از اهداف عمده ما، تبیینی و معرفتی و هدف دیگر، ارزشی و نگرشی است که این دو بعد مکمل هم هستند. علاوه بر موضوع تبیین و بُعد معرفتی، مجموعه‌ای از ارزش‌ها، طرز تلقی‌ها و نگرش‌های حسینی و عاشورایی در تاریخ تشیع در پرتو نهضت عاشورا به وجود آمد که باید در تاریخ بماند و استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه هفتمین همایش بین‌المللی اربعین در 11 پنل تخصصی برگزار می‌شود، اظهار کرد: «ظرفیت‌های تربیتی و الهیاتی اربعین»، «ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و ارتباطی اربعین»، «ظرفیت‌های رهبری و مدیریتی اربعین»، «ظرفیت‌های مقاومت و حماسی اربعین» و «ظرفیت‌های تمدن‌سازی اربعین» محور‌های این همایش بین‌المللی است.

ملکی با اعلام اینکه هفتمین همایش بین‌المللی اربعین در 8 مهرماه 1403 برگزار می‌شود، گفت: ستاد اربعین، شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز دانشگاه‌های جهان اسلام از جمله همکاران و حامیان برگزاری این همایش هستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ