منبع عبری: ایران ضعف آمریکا و شکست اسرائیل را تماشا می‌کند

اقتصاد ایران: یک کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه همه اسرائیلی‌ها باید نگران وضعیت آشفته کنونی باشند گفت امروز بعد از ۹ ماه ایران به این عرصه نگاه می‌کند و آنچه می‌بیند، ضعف آمریکا و شکست اسرائیل است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت 9 ماه از جنگ فرسایشی رژیم صهیونیستی در غزه، بدون تحقق هیچ دستاوردی، ارتش اسرائیل در میان یک بحران عمیق به سر می‌برد و شهرک نشینان و همچنین نظامیان این رژیم به دلیل ادامه پیامدهای شکست‌های امنیتی و نظامی در 7 اکتبر 2023، کاملاً به ارتش بی‌اعتماد شده‌اند.

همه اسرائیلی‌ها باید نگران باشند

در این زمینه «کوبی ماروم» کارشناس مسائل امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه 12 این رژیم اعلام کرد: اعداد و ارقامی که در مورد نیازهای انسانی ارتش اسرائیل منتشر می‌شود، باید همه اسرائیلی‌ها را نگران کند. این وضعیت بیانگر آن است که یک دهه پر از چالش‌های امنیتی پیش روی خود داریم.

وی با اشاره به اینکه نیاز بالای ارتش اسرائیل به نیروی انسانی، فوق العاده نگران کننده است، گفت: این کمبود بزرگ در ارتش ناشی از شکست در 7 اکتبر 2023 است. امروز هر کسی که لباس نظامی ارتش اسرائیل را می‌پوشد، به دلیل شکست در ماموریت اصلی که حفاظت از اسرائیلی‌هاست احساس گناه می‌کند و در این وضعیت، شاهد هجمه‌های وزرای افسارگسیخته کابینه اسرائیل علیه ارتش و رئیس ستاد آن هستیم.

این کارشناس صهیونیست ادامه داد: هیچکس نمی‌خواهد متعلق به نهادی باشد که در یک جنگ بسیار سخت، تبدیل به کیسه بوکس شده است. ما امروز به وضوح شاهد بی‌اعتمادی به ارتش، نه تنها در میان شهرک نشینان، بلکه در داخل صفوف خود ارتش هستیم.

آنچه که ایران می‌بیند، ضعف آمریکا و شکست اسرائیل است

کارشناس مذکور صهیونیستی با اشاره به وضعیت آشفته اسرائیلی‌ها و آشکار شدن ضعف این رژیم در برابر دشمنانش تاکید کرد: من فکر می‌کنم ایران بعد از 9 ماه به این عرصه نگاه می‌کند و از آنچه که می‌بیند بسیار خوشحال است، یعنی ضعف آمریکا و شکست اسرائیل. ایران همچنین از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است.

وی درباره وضعیت نابسامان جبهه شمالی فلسطین اشغالی در سایه تشدید عملیات‌های حزب الله گفت: حل و فصل اوضاع در شمال، وابسته به آتش بس در غزه است.

از طرف دیگر، نهاد موسوم به شورای شهرک «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی نیز در گفتگو با شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هیچکس نمی‌تواند شروع و پایان جنگ در شمال را مشخص کند و ما اکنون آواره هستیم و هتل‌های اسرائیل به معنای واقعی کلمه تبدیل به اردوگاه‌های آوارگان شده‌اند.

ژنرال‌های اسرائیلی حتی به قیمت ماندن حماس در قدرت، به دنبال آتش‌بس هستند

از سوی دیگر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ژنرال‌های ارشد اسرائیل می‌خواهند آتش بس در نوار غزه را آغاز کنند، حتی اگر این امر منجر به باقی ماندن حماس در قدرت شود؛ اتفاقی که با شکاف عمیق میان ارتش و بنیامین نتانیاهو همراه خواهد بود.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات صهیونیست گزارش داد: حفظ حماس در قدرت در حال حاضر، برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه، بدترین گزینه به نظر می‌رسد؛ اما ارتش اسرائیل از جنگی ابدی که در آن ظرفیت و مهمات به تدریج فرسایش می‌یابد، بسیار هراس دارد.

نیویورک تایمز ادامه داد: ژنرال‌های اسرائیلی معتقدند که آتش بس بهترین راه برای بازگرداندن حدود 120 اسیر اسرائیلی از غزه است که با وجود گذشت حدود 9 ماه از جنگ مستمر در نوار غزهِ محاصره شده، در بازداشت هستند.

از طرف دیگر مقامات نظامی صهیونیست به نیویورک تایمز اعلام کردند که تعداد نیروهای ذخیره که برای خدمت در ارتش اسرائیل آماده می‌شوند، در حال کاهش است.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از مشاور امنیتی سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش کاملاً از معامله تبادل اسرا و آتش بس در غزه حمایت می‌کند و البته مسئولان ارتش معتقدند که امکان بازگشت درگیری‌ها با حماس وجود دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که نهاد سیاسی اسرائیل به ارتش چراغ سبز نشان داده تا به تدریج در این ماه به مرحله سوم و نهایی جنگ غزه برود. این تصمیم به دلیل فعال سازی پرونده مبادله تبادل اسرا و جلوگیری از گسترش جنگ اتخاذ شده است.

این نهاد صهیونیستی افزود: مرحله سوم شامل باقی ماندن نیروهای ارتش اسرائیل در محورهای نتساریم، فیلادلفیا و مناطق دیگر نوار غزه خواهد بود تا در صورت عدم توافق برای تبادل اسرا، مجدداً بتوان جنبش حماس را تحت فشار قرار داد. بنابراین عملیات‌های نظامی ارتش اسرائیل در غزه ادامه خواهد داشت اما به شکلی دیگر.

این درحالی است که 9 ماه از جنگ فرسایشی رژیم صهیونیستی در غزه گذشته و هیچ خبری حتی از یک دستاورد هم نیست، چه برسد به پیروزی مطلق. این امر موجب شده تا تظاهرات‌های ضد نتانیاهو و کابینه او روز به روز در سراسر فلسطین اشغالی گسترش پیدا کند. به ویژه اینکه اسرای صهیونیست هنوز بعد از 9 ماه در نوار غزه هستند و نتانیاهو علی رغم وعده‌هایی که به خانواده‌های این اسرا داده بود، نتوانست آنها را برگرداند و گاهی هم خبر کشته شدن آنها توسط ارتش اسرائیل در غزه منتشر می‌گردد که به شدت خشم شهرک نشینان را برانگیخته است.

اخیرا گزارش‌های مطبوعات اسرائیلی نشان داد که از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از نیم میلیون شهرک نشین صهیونیست فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند و 15 درصد از اسرائیلی‌ها به مهاجرت همیشگی به اروپا فکر می‌کنند. علاوه بر آن صدها نظامی صهیونیست هم اعلام کرده‌اند حتی اگر بمیرند حاضر به حضور در ارتش برای شرکت در جنگ غزه نیستند و ده‌ها نفر از آنها بدون اطلاع فرماندهان خود از فلسطین اشغالی خارج شده‌اند.

همه این‌ها بیانگر وضعیت فروپاشی روانی جامعه داخلی رژیم صهیونیستی است که دیگر هیچ اعتمادی به کابینه و ارتش خود ندارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ