روند دمای هوا در استان سمنان افزایشی شد

اقتصاد ایران: سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در روزهای آتی شاهد روند افزایشی دمای هوا در استان سمنان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا روز شنبه در سراسر استان سمنان شاهد روند افزایش دمای هوا خواهیم بود. در این زمان البته در شمال استان سمنان امکان رگبار پراکنده و رعد برق وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان سمنان اعلام کرده بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، تا پایان هفته افزایش دما و در غالب مناطق استان سمنان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است

همچنین برای شبانه روز آینده افزایش ابر و بارش‌های پراکنده و رگباری را در نواحی شمالی و ارتفاعات پیش بینی شده و کارشناس هواشناسی بر این عقیده هستند که روند افزایشی دمای هوا از امروز چهارشنبه به مرور اوج می‌گیرد.

وضعیت حاکم یعنی همان روند افزایشی دمای هوا دست کم تا شنبه در استان سمنان باقی خواهد ماند. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان امروز ۳۸ و ۲۶ درجه بالای صفر است اما فردا این شاخص به ۴۱ و ۲۶ درجه بالای صفر خواهد رسید که نشان از افزایش دمای هوا می‌دهد.

در روز جمعه علیرغم اینکه آسمان مرکز استان سمنان نیمه ابری خواهد بود اما کماکان شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار امروز ۴۱ و ۲۷ درجه بالای صفر است اما فردا این شاخص به ۴۳ و ۲۹ درجه بالای صفر خواهد رسید که بیشترین میزان در سال ۱۴۰۳ است اینها نشان می‌دهد که دمای هوا در استان سمنان از امروز افزایش خواهد یافت.

در دامغان دماسنج‌ها هم اکنون عدد ۳۰ را نشان می‌دهند که در قیاس با هفته قبل سه درجه گرم‌تر است. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز دیار صد دروازه امروز ۳۷ و ۲۲ و فردا ۳۹ و ۲۳ درجه بالای صفر اعلام شده است روند افزایشی دمای هوا در دامغان تا روز شنبه دست کم ادامه خواهد داشت.

در شمال دامغان اما آسمان نیمه ابری است و امروز شاهد رگبار پراکنده باران هم خواهیم بود هرچند در دمای هوا تأثیر خاصی نخواهد داشت. در شاهرود برعکس شهرهای دیگر امروز صبح هوا قدری خنک‌تر است اما روند افزایشی دما در این بزرگترین شهرستان استان سمنان رقم خواهد خورد.

امروز چهارشنبه در شاهرود آسمان ابری خواهد بود و در ارتفاعات شاهد رگبار پراکنده هستیم اما اما روند افزایشی دمای هوا از فردا آغاز و تا روز شنبه دست کم ادامه خواهد داشت. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۳۳ و ۲۱ درجه بالای صفر است اما فردا این شاخص به ۳۷ و ۲۶ درجه بالای صفر افزایش پیدا خواهد کرد. از روز یکشنبه کم کم روند افزایشی دمای هوا در شاهرود متوقف خواهد شد و دو روزی هوا قدری سردتر می‌شود.

در میامی نیز شاهد آسمان نیمه ابری هستیم بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۳۶ و ۲۱ درجه بالای صفر خواهد بود و فردا قدری هوا گرم‌تر هم می‌شود. دقیقاً همین حالت در مهدیشهر هم رخ خواهد داد یعنی افزایش دمای هوا از فردا به مدت سه روز آغاز خواهد شد. بیشینه و کمینه دمای هوای مهدیشهر این شهر زیبای گردشگری در شمال سمنان ۳۵ و ۲۲ درجه بالای صفر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ