خراسان جنوبی رکوردار مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری

اقتصاد ایران: بیرجند_ رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت ۶۴.۱۵ درصد مردم خراسان جنوبی در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان رکوردار مشارکت در کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی صبح امروز چهارشنبه دو روز مانده به برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در برنامه پرسمان رادیو خاوران گفت: مردم خراسان جنوبی با مشارکت ۶۴.۱۵ درصد در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افتخار دیگری را برای خود در تاریخ کشور ثبت کردند.

به گفته وی اختلاف درصد مشارکت مردم خراسان جنوبی با استان دوم یزد که مشارکت مردم در آن ۵۸ درصد بود، اختلاف معنا داری بود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این خراسان جنوبی در انجام به موقع فرایندهای انتخابات امتیازهای کسب کرد و تاکید بر این بود که صندوق‌ها رأس ساعت ۶ صبح در شعب اخذ رأی باشند.

طالبی تصریح کرد: با شروع به کار برخط دستگاه‌های احراز هویت هم استعلام‌های لازم گرفته شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: در بحث سلامت و امنیت انتخابات هم هیچ مشکلی نداشتیم و حتی یک مورد تخلف در انجام فرایند انتخابات در خراسان جنوبی گزارش نشده است.

به گفته وی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تعداد شعب اخذ رأی نسبت به مرحله اول کم نشده است و از فرمانداران به عنوان رؤسای ستادهای انتخابات شهرستان‌ها خواسته شد تا در صورت نیاز، در خواست خود را برای ما مبنی بر افزایش تعداد شعب ارسال کنند تا از وزارت کشور انجام این کار را درخواست کنیم.

وی تصریح کرد: در بعضی از موارد تعدادی از صندوق‌های ثابت بر حسب ضرورت به سیار تبدیل شده‌اند و اخذ رأی در شعب در همان مکان‌های قبلی انجام می‌شود.

طالبی در ادامه خاطر نشان کرد: همان طوری که در مرحله اول انتخابات با تماس هم استانی‌ها با فرمانداری‌ها، صندوق‌های سیار برای اخذ رأی کسانی که توانایی حضور در شعب را ندارند، اعزام شدند، در این مرحله هم این کار انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری تا زمانی که توسط مجلس اصلاحی در این خصوص انجام نشود، اخذ رأی با شناسنامه دارای کد ملی یا کارت ملی در انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌شود.

به گفته طالبی اگر فردی کد ملی خود را در مراجعه به شعبه اخذ رأی به همراه نداشته باشد، نماینده فرماندار با تماس با ثبت احوال کد ملی فرد مورد نظر را می‌تواند دریافت کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به محدودیت زمانی باز هم آموزش نمایندگان فرمانداران و کاربران دستگاه‌های احراز هویت در همه شهرستان‌ها انجام شد.

وی با بیان این که جلسات ستاد انتخابات استان برگزار و تذکرات لازم داده شد، افزود: صحت مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در کشور و به تبع آن توسط شورای نگهبان در خراسان جنوبی تأیید شد.

وی با اشاره به این نکته که موضوع‌های امنیتی در برگزاری انتخابات از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: وضعیت موجود توسط ستاد امنیت انتخابات رصد و تصمیم‌های لازم در هر مورد گرفته می‌شود

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: همه اقلام مورد نیاز از تهران تهیه و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

طالبی خاطر نشان کرد: در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در هیچ شعبه‌ای کمبود تعرفه نداشتیم و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده صندوق‌های سیار در نقاط روستایی و شهری حضور پیدا می‌کنند.

به گفته وی با توجه به شدت گرما به خصوص در طبس هیچ مشکلی در مرحله اول برای پایداری برق نداشتیم و پیش بینی‌های لازم برای زمان احتمالی قطع برق انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ