اعتبارات حوزه راه خراسان جنوبی در دولت سیزدهم ۲.۵ برابر شد

اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات حوزه راه خراسان جنوبی در دولت سیزدهم ۲.۵ برابر شده و از ۴۷۵ میلیارد تومان به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، میر محمد مودی صبح چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون احداث و بهره برداری از ۲۷۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی به ارزش هفت میلیارد تومان داشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: همچنین از سال ۱۴۰۰ تاکنون آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی به ارزش هشت میلیارد تومان داشته‌ایم.

اهداف اجرای تکمیل پروژه باندهای دوم

مودی ادامه داد: باندهای دوم در خراسان جنوبی با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی و کریدورهای اصلی کشور، اتصال معبرهای مرزی خراسان جنوبی به شبکه بزرگراهی کشور و اتصال تمامی مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی به شبکه بزرگراهی کشور در حال اجرا است.

وی افزود: احداث باند دوم زاهدان -بیرجند به طول ۱۸ کیلومتر، احداث باند دوم دیهوک-راور به طول هفت کیلومتر، احداث باند دوم طبس-اصفهان به طول هشت کیلومتر و احداث باند دوم بیرجند-خضری به طول ۱۵ کیلومتر از پروژه‌های قابل بهره برداری در سال ۱۴۰۳ است.

آخرین خبر از پروژه راه آهن

مدیرکل راه و شهرسازی در زمینه پروژه راه آهن زاهدان-بیرجند- مشهد گفت: مناقصه زیرسازی این پروژه در محدوده خراسان جنوبی به طول ۴۳۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام و پیمانکاران آن مشخص شده است.

مودی بیان کرد: این پروژه یکی از بزرگترین طرح‌های زیرساختی حوزه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران است که با تأمین اعتبار از محل تهاتر نفتی با رفع موانع تأمین مالی با موافقت رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهور شهید آغاز شد.

وی افزود: در جریان سفر دوم ریاست جمهور در ۲۵ آذرماه تأمین منابع مالی پروژه از محل تهاتر نفتی تصویب و ابلاغ شد.

افزایش اعتبارات حوزه راه خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبار حوزه راه خراسان جنوبی از اعتبار ۴۷۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد که رشد ۲.۵ برابری را نشان می‌دهد.

مودی اظهار کرد: طی دو سال اخیر در قالب طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۵ هزار هکتار به محدوده شهری الحاق و ۸۰۰ هکتار در دست پیگیری است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ در مجموع ۱۲ هکتار برای تأمین زمین از اراضی دولتی اقدام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون برای ۳۲ هزار نفر از واجدین شرایط نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی زمین تأمین و تخصیص داده شده است.

مودی گفت: فاز اول واحدهای نهضت ملی مسکن در بیرجند با مشارکت انبوه سازان به تعداد دو هزار و ۷۲ واحد به عنوان یکی از بهترین سایت‌های نهضت ملی در کشور در حال اجرا است.

تأمین زمین برای اجرای قانون جوانی جمعیت

وی گفت: در اجرای قانون جوانی جمعیت برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر تأمین زمین در دستور کار است که در این زمینه تاکنون ۲۰ هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده که ۱۱ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای همه واحد شرایط زمین تأمین شده و به هفت هزار متقاضی تخصیص زمین انجام شده است.

مودی اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۹ شهر دارای محدوده مصوب هدف بازآفرینی شهری است که ۶۰ محله را شامل می‌شود.

وی گفت: در طی دو سال به میزان ۱۸ میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌های دارای محدوده و محلات هدف استان تحویل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ