عرضه ترجمه «رهبری مثبت نگر در عمل» در بازار نشر

اقتصاد ایران: کتاب «رهبری مثبت نگر در عمل» نوشته کورنلیا لوسی و یولانتا بِرک با ترجمه پروانه یوسفی و تورج اله وردی توسط موسسه فرهنگی دُکسا منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رهبری مثبت نگر در عمل» نوشته کورنلیا لوسی و یولانتا بِرک به تازگی با ترجمه پروانه یوسفی و تورج اله وردی توسط مؤسسه فرهنگی دُکسا منتشر و روانه بازار نشر شده است.

رهبری مثبت نگر در عمل منبعی است که به رهبران کمک می‌کند تا کارآمدتر باشند. این کتاب با معرفی مدل اِلایت، رهبران را از طریق شش منبع بنیادین هدایت می‌کند و با تفکیک این شش منبع به هجده مؤلفه اصلی، به شرح عناصر سازنده این شش منبع می‌پردازد و آن‌ها را ملموس و دست یافتنی می‌کند. هر یک از این منابع می‌توانند موجب شعله ور شدن انگیزه رهبران و تیمشان شوند و عملکرد هر دو را تا سطحی شگفت آور ارتقا دهند.

جدا از مباحث نظری و فلسفی، امروزه موضوع مهارت به لحاظ کاربردی نیز محل بحث و مناقشه‌های جدی است. در دنیای به سرعت در حال تغییر و با عوامل رو به گسترشی چون هوش مصنوعی، اتوماسیون، تغییرات اقلیمی و همه گیری های احتمالی پیش رو به نظر می‌رسد با مساله‌های جدیدی روبه رو شویم که پیش از این تجربه آن را نداشتیم. برای مواجهه با این موضوع نه تنها نیازمند آگاه شدن و دانستن شرایط جدید هستیم که نیازمند چیزی بیش از آن نیز هستیم. در این شرایط به غیر از دانایی ضروری است بر توانایی خود برای مواجهه به این مسائل بیفزاییم اما توانایی در چه چیزی؟

نویسندگان کتاب پیش‌رو می‌گویند می‌توان این توانایی‌ها را به دو دسته مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت تقسیم کرد و منظور از مهارت‌های سخت، تخصص‌های شغلی چون جوشکاری، نوازندگی، مهندسی، عمران و پزشکی است که مراحل کسب این قبیل مهارت‌ها مشخص است. اما دسته دوم نیز بسیار متکثر و متنوع است. مهارت‌های نرم با دسته بندی ها و سرفصل‌های متنوعی ارائه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

در بحبوحه همه گیری کووید_ ۱۹ پروفسور لوک اونیل یکی از افراد کلیدی در رسانه‌های ایرلند، به مردم یادآور شد که این نیز خواهد گذشت. زمانی که تلویزیون، رادیو، و اینترنت اخبار شیوع سریع این همه گیری و کشته شدن میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را پوشش می‌دادند او همانند پرتویی از نور در آسمان تاریک شد. هنگامی که مردم ترسیده بودند، او به آموزش در مورد این همه گیری و ویروس ادامه داد و روزنه‌ای از امید ایجاد کرد. زمانی که مردم احساس درماندگی می‌کردند، او شروع به صحبت در مورد واکسن کرد. هنگامی که مردم در آغوش گرفتن عزیزانشان وارد شدن به فروشگاه بدون ماسک، یا لذت بردن از اوقاتی خوش در رستوران را فراموش کرده بودند، او نخستین فردی بود که از نزدیک شدن به پایان سخن گفت. پروفسور اونیل در طول همه گیری به رهبر مثبت نگر و الهام بخش ایرلند تبدیل شد و به دیگران آموخت تا به جای منفعل بودن در برابر مشکلات بر روی راه حل تمرکز کنند. این همان موضوعی است که به آن منبع الهام بخشی می‌گوئیم.

این کتاب با ۳۵۳ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ