برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشاورین املاک جهت صدور پروانه تخصصی

اقتصاد ایران: همدان- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: نهمین دوره کارگاه‌های آموزشی مشاورین املاک و خودرو جهت صدور پروانه تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید هادی مصطفوی عنوان کرد: از سال ۱۴۰۱ مطابق دستورالعمل صادره از قوه قضائیه و با هدف کاهش دعاوی و پرونده‌های ورودی به محاکم، صدور پروانه تخصصی مشاورین املاک و خودرو و تمدید آن‌ها منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مذکور، برای متقاضیان صدور مجوز اولیه و تمدید آن، اجباری گردیده است.

مصطفوی با بیان اینکه فعالیت در این حوزه دارای آثار و تبعات حقوقی و اجتماعی فراوانی است، افزود: ضرورت دارد که فعالین محترم در این حوزه ضمن کسب مهارت‌های حقوقی دخیل در تنظیم قرارداد، نسبت به راهنمایی مراجعین اقدام نمایند. که بدین منظور در دوره‌های مذکور بحث توانمندسازی، ساماندهی و آموزش حقوقی مشاوران املاک و خودرو هدف‌گذاری گردیده است.

وی تأکید کرد: به منظور سنجش میزان اثربخشی دوره‌های آموزشی برگزار شده، از بنگاه‌های معاملات املاک و خودرو به صورت مستمر بازدید میدانی به عمل آمده و اجرای این دوره‌ها برای متقاضیان کسب پروانه تخصصی و همچنین بازرسی‌های دوره‌ای نیز تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم در پایان دوره مشاورین ابهامات و موضوعاتی که در حوزه مسائل حقوقی و تنظیم قراردادها دارند برطرف و ورودی پرونده‌های حقوقی و قضائی کاهش یابد.

شایان ذکر است از سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ماه سال جاری مجموعاً ۸ دوره آموزشی تخصصی برای مشاوران املاک و نمایشگاه‌داران خودرو توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان برگزار گردیده است، که قریب به ۱۰۰۰ نفر متقاضی پروانه تخصصی در این دوره‌ها شرکت نموده، که پس از برگزاری آزمون، ۷۱۰ نفر از متقاضیان موفق به اخذ پروانه تخصصی گردیدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ