تنها ۳ بند اف.ای.تی.اف مورد توافق ایران با غرب نیست

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: از ۴۲ بند اف.ای.تی.اف، ۳۹ بند مورد توافق ایران با غرب است و تنها در سه بند تفاوت دیدگاه‌ها را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی افضلی‌فرد شامگاه سه‌شنبه در همایش هواداران سعید جلیلی در اردبیل، اظهار کرد: در موضوع برجام ما با اکثر تعهدات خود عمل کردیم اما ترامپ برجام را پاره کرد و نه تنها تحریم‌های نفتی، خرید قطعات هواپیما و تحریم‌های بانکی لغو نشد بلکه تشدید تحریم‌ها را از ۸۰۰ مورد به یک‌هزار و ۵۰۰ مورد شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: حتی خود ظریف نیز در ردیف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت و این برجامی است که عده‌ای از آن دفاع کرده در حالی که هیچ دستاوردی برای کشور جز ذلت به همراه نداشته است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه برجام نیروگاه‌های هسته‌ای ما در نطنز، اصفهان و سانتیرفیوژهای ما به نقطه تعطیلی کشیده شده و یا با بتن این تأسیسات را به نقطه صفر رساندیم.

افضلی‌فرد بصیرت دینی و عقلانی را در انتخاب صحیح و درست یادآور شد و افزود: اگر با بصیرت و بینش عمیق انتخاب درستی را نداشته باشیم، قطعاً آثار و تبعات سخت و دشوار آن را در چهار سال آینده خواهیم دید.

وی تلاش عده‌ای را برای وارونه جلوه دادن حقیقت و واقعیت‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: نباید روز جمعه ماجرای حکمیت دوران حضرت علی (ع) تکرار شود و ما در اصلی‌ترین نقطه و مسیر بازنده میدان باشیم.

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نباید اجازه دهیم تا عده‌ای بر این کشور غالب شوند که در سایه تفکرات غرب‌زده بخواهند جام زهر دیگری را برای رهبر معظم انقلاب تدارک دیده و یا فضای تنگ‌نظری را در این کشور غالب کنند.

وی بیان کرد: باید رئیس جمهور منتخب نهم ما با ژرف اندیشی و برخورداری از شاخص ولایتمداری بتواند پیش برنده توسعه کشور باشد نه اینکه با شعار بخواهیم صحبت از سند چشم‌انداز و برنامه ابلاغی مقام معظم رهبری بزنیم اما در عمل سند ۲۰۳۰ را در این کشور اجرا کنیم.

افضلی‌فرد در ادامه سخنان خود یادآور شد: در دولت هشت ساله روحانی خلاف حقیقت قصد اجرای سند ۲۰۳۰ را داشتند که به دلایل مختلف جلوی آن گرفته شد و دیگر نباید فرصت دوباره برای شکست‌خوردگان برجام و تحریم در کشور فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: گروه هفت با تشکیل اف. ای. تی. اف سعی کردند تا با پول‌شویی و تروریسم مقابله کنند در حالی که در این رویه از ۴۲ بند اف. ای. تی. اف، ۳۹ بند به تأیید کشور ما رسیده اما در بند مربوط به تروریسم دیدگاه ما با غرب متفاوت است.

افضلی‌فرد گفت: آنها فکر می‌کنند که فلسطین، حزب‌الله و انصارالله تروریسم است در حالی که ما آنها را مجاهد می‌دانیم و بر این باوریم هیچ وقت این گروه‌های شبه نظامی نمی‌توانند در ردیف تروریسم جهانی قرار گیرند.

وی افزود: به همین خاطر کشور ما را در لیست تعلیق اف. ای. تی. اف قرار دادند در حالی که ما همچنان بر این باوریم که دوران چنین قلدرمابی‌ها تمام شده است.

افضلی‌فرد به کارشکنی وزیر سابق نفت در حوزه اشتغال ۲۵ درصدی ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: امروز جریان مقابل سخن از نهج‌البلاغه و قرآن می‌کند در حالی که در صداقت عمل آنها شک داریم و بر این باوریم از این مقدسات سوءاستفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما اهل مذاکره قوی، قدرتمند و همه‌جانبه هستیم و دوست داریم در نقطه مقابل امتیازدهی، امتیازی را بگیریم و به هیچ وجه قائل به میدان‌داری و یا نتیجه صرف دیپلماسی نیستیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید اجازه داد تا دوباره تبعیض، فساد و فقر در این کشور پا بگیرد و اگر روز جمعه از انتخاب نیروی جبهه انقلابی فاصله بگیریم، قطعاً دوباره در دام چنین جریان تباه‌کننده گرفتار خواهیم شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ