آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد

اقتصاد ایران: دومین مناظره در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اولین مناظره‌ی دو نفره‌ی نامزدها در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری که با موضوع فرهنگی - سیاسی از صداوسیما پخش شد، امشب دومین مناظره با موضوع اقتصادی از ساعت ۲۱:۳۰ با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

مجری مناظره‌ها در دور دوم تغییری نکرده است و همچنان مهدی خسروی اجرای مناظرات را بر عهده دارد.

۲۱:۴۴ پزشکیان: مسیر سیاست‌های کلی نظام را طی خواهیم کرد

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قسمت اول دومین مناظره مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قبل از اینکه وارد این بحث شوم دیشب این‌گونه تداعی شد که من خدمت سردار ملی کشور شهید قاسم سلیمانی بی احترامی صورت گرفت. بنده ایشان را غرور ملی و خار چشم دشمنان می دانم و الگویی که اگر جوانان ما راه ایشان را ادامه دهند بسیاری از مشکلات کشور را حل خواهیم کرد. چه در خارج به عنوان قهرمان ظلم ستیز و در داخل یاور همه افراد چه باحجاب چه بی حجاب.

وی افزود: از ابتدا گفتیم چارچوب قانون را اجرا می‌کنیم و مسیر سیاست‌های کلی نظام را طی خواهیم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از مباحثی که وجود دارد این است که آمریکا باید تمام تعهداتش را اجرا کند تا ما هم برگردیم. ما باید در مورد این موضوع با دیگران هم صحبت کنیم تا راه حل برون رفت از این قضیه چگونه است. با کمیسیون امنیت مجلس، شورای امنیت و … صحبت خواهیم کرد تا به زبان و نگاه مشترک برسیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: وقتی وارد گفتگو می‌شویم اگر با یک گزینه وارد شویم اگر مورد اقبال قرار نگیرد قطع می‌شود. آیا در کشور تصمیم داریم فقط با یک گزینه وارد گفتگو شویم یا گزینه‌های دیگری هم داشته باشیم تا با عزت مصلحت حکمت به نتیجه برسیم. همیشه یک گزینه ممکن است منجر به شکست شود. این موضوع نیز به کارهای کارشناسی بر می‌گردد. ابتدا اینکه باید بدانیم آیا می‌خواهیم مشکلات با دنیا را حل کنیم یا خیر. اگر می‌خواهیم حل کنیم باید گزینه‌ها را بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر یک گزینه داشته باشیم و آنها هم نپذیرند یعنی می‌خواهیم تا آخر با همین نگاه با تحریم‌ها بمانیم. آیا به مصلحت است؟ هیچ حاکمیتی در داخل قفس نمی‌تواند به شکوفایی و پویایی برسد. برای رسیدن به شکوفایی ابتدا با کشورهای همسایه به تعامل برسیم و سپس با دنیا. لازمه این اقدام داشتن برنامه با استفاده از نظرات کارشناسان و چارچوب‌های قانونی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ وقت قرار نیست تمام تحریم‌ها را لغو نیم بلکه باید ببینیم ما چه می‌دهیم و آن‌ها چه می‌دهند. ابتدا باید ببینیم می‌خواهیم مشکلات با دنیا را حل کنیم یا خیر و بعد گزینه‌ها را بررسی کنیم. باید آنچه که منجر به پویایی کشور می‌شود و به مصلحت کشور است را در دستور کار قرار دهیم و متخصصان باید راه برون رفت از این بن بست‌ها را پیدا کنند. به اعتقاد من باید از این بن بست‌ها خارج شویم.

۲۱:۳۹ آغاز مناظره‌ی آخر

مجری برنامه در ابتدا از پزشکیان پرسید: مشاور سیاسی شما در میزگرد سیاسی اینگونه اظهار داشت که قانون اقدام راهبردی مجلس مانع از بازگشت آمریکا به برجام شد، با توجه به اینکه این قانون پس از خروج آمریکا از برجام مصوب شد و اجرای تعهدات ایران را به اجرای تعهدات طرف مقابل موکول کرد، علت مخالفت شما با این قانون چیست؟

۲۱:۳۵ قرائت قرآن

در ابتدای برنامه آیاتی چند از قرآن کریم قرائت شد.

۲۱:۳۴ شروع مناظره

آخرین مناظره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

۲۱:۱۰ ورود جلیلی به صداوسیما

سعید جلیلی برای برگزاری آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با استقبال رئیس سازمان صداوسیما وارد صداوسیما شد.

۲۰:۳۷ ورود پزشکیان به صداوسیما

مسعود پزشکیان برای برگزاری آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با استقبال رئیس سازمان صداوسیما وارد صداوسیما شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ