خطوط دوم راه آهن اهواز به اندیمشک در دولت سیزدهم احداث شد

اقتصاد ایران: اهواز - سرپرست اداره کل راه آهن جنوب، احداث خط دوم راه‌آهن اهواز به اندیمشک را از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در استان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین ولدی ظهر امروز سه شنبه در نشست تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در خوزستان که در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات مهمی در راه آهن جنوب صورت گرفته است؛ احداث خط دوم راه آهن اهواز به اندیمشک به طول ۱۱۰ کیلومتر از جمله این اقدامات است که انجام آن افزایش ظرفیت حمل بار از ۱۰ میلیون تن به ۲۰ میلیون تن، افزایش ظرفیت حمل مسافر، بازرگانی، افزایش سرعت قطارها، ارتقای ایمنی و به تبع آن صرفه جویی در سوخت و ایجاد فرصت شغلی را به همراه داشته است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب بیان کرد: توسعه ایستگاه راه آهن اهواز، بازسازی، نوسازی و بهسازی ایستگاه‌های شلمچه، حمید، حسینیه و خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است که افزایش رضایتمندی مردم به خصوص زائرین را به دنبال داشته است.

وی افزود: افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد رام قطار حدفاصل خرمشهر به شلمچه، افزایش یک رام قطار حدفاصل اهواز به ماهشهر، افزایش صندلی ایجادی برای امکان بهره برداری و استفاده مردم از قطار از دیگر اقدامات انجام شده است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب ادامه داد: همچنین راه اندازی قطار کربلا به تهران در راستای جابجایی مسافر و جابجایی زائرین به صورت رایگان از خرمشهر به شلمچه با قطار اقداماتی هستند که برای اولین بار در دولت سیزدهم رخ داد.

ولدی با اشاره به حوزه بار اظهار کرد: احداث سایت تخلیه بار در ایستگاه شلمچه توسط راه آهن جنوب صورت گرفته که این امکان فراهم شده تا محصولات صادراتی به کشورهای عربی خصوصاً در مورد سیمان، توسط خط ریلی انجام شود.

وی، اتصال مراکز و چشمه‌های بار به شبکه ریلی در بندرامام را اقدام دیگر خواند و گفت: افزایش تناژ بارگیری راه آهن از مزایای این اقدام بوده است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب ادامه داد: احداث زیرگذر و آسانسور در ایستگاه راه آهن اهواز این امکان را فراهم کرده که مسافرگیری و تخلیه مسافر به صورت همزمان انجام شود، همچنین سهولت تردد مسافران از سکوی یک به سکوی شماره ۲ را به همراه داشته است.

ولدی با بیان اینکه در دولت سیزدهم افزایش سه برابری جابجایی مسافران بین شهری را داشته‌ایم، اظهار کرد: جابجایی مسافر از سالی ۵۰۰ هزار نفر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با اعلام اینکه در گذشته فروش بلیط ۱۰۰ درصدی نبوده است، عنوان کرد: اقدامی که در کل شبکه راه آهن و به تبع آن در راه آهن جنوب رخ داده فروش کامل بلیط به صورت اینترنتی است که طبیعتاً حذف بازار سیاه در فروش بلیط و دسترسی عموم مردم به تأمین بلیط را به همراه داشته است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب بیان کرد: این اداره کل در سال گذشته نسبت به اتصال ریلی مستقیم حدفاصل شلمچه به خرمشهر اقدام کرده که باعث شده زمان سفر مسافران بسیار کاهش پیدا کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ