مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی در آینده با توانایی استدلال، انسان را در بازار کار شکست می‌دهد

اقتصاد ایران: مدیرعامل انویدیا پیش‌بینی جالبی درمورد آینده‌ی هوش مصنوعی ارائه داده است. از نظر او، فناوری مذکور می‌تواند انسان‌ها را از بازار کار خارج کند.

با پیشرفت سریع هوش مصنوعی، بسیاری از افراد نگران امنیت شغلی خود هستند. گزارش جدید روند کاری مایکروسافت ادعا می‌کند برخلاف تصور عموم که گمان می‌کنند هوش مصنوعی باعث بیکاری می‌شود، این فناوری درحال ایجاد مشاغل جدیدی است.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا دیدگاه‌ها و پیش‌بینی‌های جالبی درمورد تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل خاص دارد. او ابتدا اشاره می‌کند که با گسترش هوش مصنوعی، امکان دارد برنامه‌نویسی به‌عنوان گزینه‌ی شغلی منسوخ شود. او به نسل بعد توصیه می‌کند به‌دنبال گزینه‌های شغلی جایگزین در زیست‌شناسی، آموزش، تولید یا کشاورزی باشند، زیرا برنامه‌نویسی به‌زودی منسوخ خواهد شد.

هوانگ باور دارد با خودروهای خودران و ربات‌های انسان‌نما در آستانه‌ی موج بعدی هوش مصنوعی قرار داریم. او مدل‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی فعلی را به‌عنوان «تک‌بعدی» توصیف می‌کند؛ مثل زمانی‌ که شما از چت‌بات چیزی می‌خواهید و پاسخ مبتنی‌بر متن دریافت می‌کنید. جالب اینکه مدیرعامل انویدیا آینده‌ای را با مدل‌های هوش مصنوعی توانمندتر پیش‌بینی می‌کند و می‌گوید: «هوش مصنوعی در آینده چندبعدی خواهد بود.»

جایگزینی هوش مصنوعی با مشاغل انسانی

هوانگ درمورد آینده‌ی هوش مصنوعی گفت: «هوش مصنوعی در آینده چندبعدی و سیستمی مبتنی‌بر استدلال خواهد بود؛ درست همان‌طور که ما برنامه‌ریزی‌های خود را ازطریق سناریوهای پیچیده‌ی مختلف انجام می‌دهیم، هوش مصنوعی نیز خودش برنامه‌ریزی‌هایی انجام خواهد داد. بنابراین، شما هم هوش مصنوعی را با تفکر سریع مانند آنچه درحال‌حاضر داریم، دراختیار خواهید داشت و هم می‌توانید از هوش مصنوعی با استدلال چند مرحله‌ای بهره ببرید و این فناوری در آینده ظهور خواهد کرد.»

با توجه به توضیحاتی که مدیرعامل انویدیا درمورد هوش مصنوعی ارائه داده است، در آینده شاهد انواعی از هوش مصنوعی‌ خواهیم بود که مثل کارمندان یک شرکت عمل می‌کنند. هوانگ می‌گوید این سیستم‌ها با سایر سیستم‌هایی که شرکت‌های دیگر توسعه‌ داده‌اند، همکاری خواهند کرد و به‌عنوان متخصص، مشاور و هوش مصنوعی عمومی فعالیت خواهند داشت.

مقالات مرتبط:
  • انویدیا و شرکتی قطری قرارداد جدیدی با محوریت هوش مصنوعی امضا کردند
  • مدیرعامل انویدیا از به‌کارگیری بافت‌های تولیدشده با هوش مصنوعی در بازی‌های آینده می‌گوید

گفته می‌شود ۵۴ درصد از مشاغل بانکداری قابل اتوماسیون هستند و بدین‌ترتیب، متخصصان این حوزه با خطر تعدیل نیرو دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اما به‌تدریج متوجه می‌شویم که هوش مصنوعی نیز بی‌عیب نیست. بسیاری از نشریاتی که به‌منظور کاهش هزینه‌ها از سیستم‌های هوش مصنوعی به‌جای خبرنگاران استفاده کرده بودند، حالا مجبور به استخدام مجدد نویسندگان برای رفع اشتباهات ناشی‌ از هوش مصنوعی شده‌اند.

ارتقای مهارت، روشی محبوب برای تضمین شغل و حفظ جایگاه در شرکت‌ها محسوب می‌شود. معماران و طراحان داخلی احتمالاً اولین متخصصانی باشند که با روی‌ کار آمدن ابزارهایی مانند Image Creator from Designer و ChatGPT که قادر به تولید طرح‌های ساختاری پیچیده و حرفه‌ای هستند، تحت‌تأثیر قرار بگیرند. به‌هرحال، این ابزارها در انجام وظایف ساده‌ای مانند ایجاد تصویر ساده‌ی سفید ناتوان هستند و باید دید آیا در آینده به‌اندازه‌ای پیشرفت خواهند داشت که به‌طور کامل جای انسان‌ها را بگیرند یا خیر.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ