میزان مشارکت کرمانشاه در انتخابات ریاست جمهوری ۳۱.۵ درصد بود

اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: میزان مشارکت این استان در انتخابات ریاست جمهوری ۳۱.۵ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات استان که در سالن جلسات شهدای مرز استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حدود یک میلیون ۶۴۱ هزار نفر در این استان واجد شرایط رأی دادن در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

وی با اشاره به برگزاری دور نخست این انتخابات در کرمانشاه، افزود: کل آرا مأخوذه در این استان ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ رأی بوده که تعداد آرای صحیح آن ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رأی و تعداد آرای باطله نیز ۲۶ هزار و ۹۵۵ رأی بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به درصد مشارکت در شهرستان‌های این استان اشاره کرد و افزود: سنقر ۴۰.۵ درصد، کنگاور ۳۴.۲۳ درصد، صحنه ۳۱.۷۲ درصد، هرسین ۳۴.۸۲ درصد، پاوه ۲۷.۷۹ درصد، جوانرود ۲۰.۹۴ درصد، روانسر ۲۲.۸۸ درصد، ثلاث باباجانی ۲۶.۲۳ درصد، اسلام آباد غرب ۳۳.۲۸ درصد، دالاهو ۲۷.۱۱ درصد، قصرشیرین ۳۱.۲۹ درصد، سرپل ذهاب ۳۷.۷۶ درصد، گیلانغرب ۵۰.۳۴ درصد و کرمانشاه ۲۹.۹۲ درصد بوده است.

شعبانی ادامه داد: بر این اساس در مجموع میزان مشارکت مردم کرمانشاه در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۳۱.۵ درصد بوده است.

وی همچنین تعداد آرا کسب شده هر نامزد را در این استان به تفکیک اعلام کرد و گفت: مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رأی، سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رأی، محمد باقر قالیباف ۷۶ هزار و ۳۹۳ رأی و مصطفی پورمحمدی چهار هزار و ۶۰۸ رأی را کسب کردند.

انتخابات دور نخست ریاست جمهوری در سلامت و امنیت کامل برگزار شد

شعبانی با بیان اینکه هیچ تغییری در تعداد شعب اخذ رأی نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری نداریم، تاکید کرد: انتخابات دور نخست در سلامت و امنیت کامل برگزار شد و هیچ‌گونه گزارش تخلفی در این استان نداشتیم و حتی هیچ شکایتی از طرف ستادهای انتخاباتی کاندیداها نیز واصل نشد.

وی با تاکید بر اینکه مجری بی‌طرف و فعال انتخابات هستیم، خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم این بی‌طرفی به سمتی متمایل شود و کسی بخواهد به نام ستاد انتخابات استان دیگران را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به تأثیر عوامل مختلف بر میزان مشارکت مردمی در این استان پرداخت و تاکید کرد: زمینه سازی بستر انتخابات ریاست جمهوری به طور معمول یک سال زمان می‌برد، اما در این دوره به دلیل شهادت رئیس جمهور فقط ۴۰ روز فرصت بود که زمان کمی برای ارائه برنامه‌های کاندیداها است.

شعبانی به برگزاری سه دوره انتخابات در این استان اشاره و تصریح کرد: برگزاری چهار انتخابات در این استان ظرف حدود چهار ماه بر میزان مشارکت مردمی در انتخابات تأثیرگذار است.

وی یکی دیگر از دلایل تأثیر بر میزان مشارکت مردمی در انتخابات را فصل برداشت محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: حدود ۱۸ تا ۲۵ میلیون نفر در کشور ساکن روستاها هستند و این فصل نیز زمان برداشت محصول است، لذا هنگام مراجعه شعب اخذ رأی در آن روستا ممکن است روستاییان در مزارع حضور داشته باشند و نتوانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

شعبانی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها یکی از مهمترین محافل داغ طرح مباحث انتخاباتی در کشور هستند، خاطرنشان کرد: در این زمان، فصل کلاس و درس دانشگاه‌ها تعطیل شده است لذا فعالیت‌ها، مناظرات و جلسات دانشجویی آن‌چنانی در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شود.

لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات برای ساختن و داشتن ایرانی بهتر

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از همه احزاب، گروه‌ها و قومیت‌های مختلف در این استان خواست برای ساختن و داشتن ایرانی بهتر، همصدا با هم در گفتمان درون نظام با حضور در پای صندوق‌های رأی مشارکت فعالی داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ