کونیگزگ می‌گوید رکورد حیرت‌انگیز ۴۰۰ کیلومتربرساعتی خود را با ابرخودرو Jesko شکست

اقتصاد ایران: کونیگزگ با شکست رکورد سرعت پیشین خود، با ابرخودرو Jesko به رکورد جدید سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت رسید.

شرکت کونیگزگ روز دوشنبه اعلام کرد که موفق شده است خودرو Jesko را در زمان خارق‌العاده‌ی ۲۷٫۸۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت برساند و مجدداً متوقف کند. این زمان، رکورد قبلی ثبت‌شده در سال ۲۰۲۳ توسط کونیگزگ Regera را با اختلاف ۰٫۹۸ ثانیه پشت سر گذاشت.

کونیگزگ می‌گوید Jesko Absolut همچنین رکورد سرعت صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت در مدت زمان تنها ۲۸٫۲۷ ثانیه شکست (۱٫۳۳ ثانیه سریع‌تر از رکورد Regera). این خودرو همچنین رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی در رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت (۱۸٫۸۲ ثانیه) و ۴۰۲٫۳ کیلومتربرساعت (۱۹٫۲ ثانیه) را نیز به خود اختصاص داده است.

دستیابی به هر چهار رکورد فوق با حضور مارکوس لوند، راننده‌ی تست کونیگزگ، در یک فرودگاه در اوربرو کشور سوئد انجام شده است.

Jesko یکی از سرکش‌ترین و پرقدرت‌ترین ابرخودروهای حال حاضر جهان است. موتور ۵٫۰ لیتری توئین‌توربو V8 این خودرو با سوخت E85، قدرتی معادل ۱۶۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند. نیروی موتور نیز از طریق گیربکسی به نام LST (Light Speed Transmission) به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این گیربکس ۹ سرعته از ۷ کلاچ برای تعویض دنده‌های فوق‌العاده‌سریع استفاده می‌کند.

مقالات مرتبط
  • ابرخودرو SSC تواترا؛ احتمالا به رکورد 500 کیلومتربرساعت رسیده است
  • مهندسی بی‌نهایت: کونیگزگ جمرا؛ اولین ابرخودرو مگا‎ جی‌تی جهان

کونیگزگ در نسخه‌ی Absolut ابرخودرو Jesko، آگاهانه و تعمداً باله‌ی بزرگ را کنار گذاشته است تا با کاهش دان‌فورس (نیروی لیفت روبه‌پایین که مقاومت هوا روی باله‌ی خودرو وارد می‌کند) و بهینه‌سازی نیروی درگ، به شتاب‌گیری بهتر و سرعت بالاتر در مسیر مستقیم دست یابد.

درحالی‌که رکورد ثبت‌شده بدون شک فوق‌العاده است، کریستین فون کونیگزگ، بنیان‌گذار شرکت، اعتقاد دارد Jesko Absolut در صورت داشتن فضای کافی می‌تواند به سرعت‌هایی در حدود ۵۳۰ کیلومتربرساعت برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ