آسیب شدید به ۱۳۰ شهرک صهیونیستی در اثر حملات حزب‌الله

اقتصاد ایران: منابع عبری زبان اعلام کردند که ۱۳۰ شهرک اسرائیلی در شمال در نتیجه حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله دچار آسیب و خسارت گسترده شده‌اند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های صهیونیستی با ابراز نگرانی دوباره، درباره هرگونه گسترش جنگ در جبهه شمالی فلسطین اشغالی اعلام کردند: در جنگ فرسایشی ارتش اسرائیل با حزب الله بیش از 130 شهرک اسرائیلی دچار خسارت‌های گسترده شده است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در این زمینه اعلام کرد: در نتیجه حملات موشکی و پهپادی حزب الله از زمان آغاز درگیری‌ها، 1023 ساختمان مورد اصابت قرار گرفته و جنگ فرسایشی در شمال، موجب تخریب و ویرانی 130 شهرک شده است.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به اطلاعات یک شرکت خصوصی که با همکاری نهاد موسوم به سازمان مالیات املاک اسرائیل، همکاری می‌کند، اعلام کرد: شهرک‌های اسرائیلی که به ترتیب بیشترین خسارات را در نتیجه حملات حزب الله متحمل شده‌اند، عبارتند از کریات شمونه، المناره، المطله، شلومی و عرب العرامشه.

یدیعوت آحارانوت ادامه داد: ارزیابی خسارت‌ها در شهرک‌ها، در بسیاری از موارد به دلیل خطرات امنیتی در مرز با لبنان وجود ندارد.

«گیورا زلیتس» رئیس نهاد موسوم به شورای منطقه‌ای در الجلیل اعلام کرد که به دلیل ترس از حملات حزب الله، امکان دسترسی به اکثر شهرهای تخلیه شده وجود ندارد و نمی‌توان وضعیت آسیب به زیرساخت‌ها، ساختمان‌ها و منازل را در شهرک‌های مرزی بررسی کرد.

موسسه اسرائیلی آلما که به طور عمده به بررسی خطرات اسرائیل در جبهه شمالی می‌پردازد نیز در گزارش جدید خود اعلام کرد: حملات حزب الله علیه اسرائیل در ماه مه و ژوئن خشن‌ترین حملات از زمان آغاز درگیری‌ها بوده است. حزب الله طی یک ماه گذشته (ژوئن) 288 حمله علیه اسرائیل انجام داده که میانگین 9.6حمله در روز بوده است. همچنین در ماه مه حزب‌الله 320 حمله علیه اسرائیل انجام داد.

از طرف دیگر شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حزب الله هنوز همه قابلیت‌های خود از جمله انبوه پهپادهایی که می‌توانند برای اسرائیل به شدت مشکل ساز باشند، را نشان نداده است.

روزنامه عبری اسرائیل هیوم هم به انتقاد شدید و نارضایتی شهرک‌نشینان در شمال فلسطین اشغالی از وضعیت موجود اشاره و تأکید کرد: مهمترین مسئله در زمان کنونی این است که آیا با آرام شدن اوضاع امنیتی، شهرک‌نشینان شمال به ویژه ساکنان مناطق مرزی به خانه‌های خود برمی‌گردند یا نه؟

این رسانه صهیونیستی تصریح کرد: با پایان یافتن جنگ در شمال که البته نمی‌توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد، باید برنامه‌ای برای تشویق شهرک‌نشینان برای اسکان در مناطق شمالی اجرا شود و اگر اسرائیل این کار را انجام ندهد، ممکن است الجلیل برای مدتی طولانی به عنوان منطقه متروکه باقی بماند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ