مخالفت چین با سلطه‌گری و آمادگی برای ارتقای جهان چند قطبی

اقتصاد ایران: رئیس جمهور چین مخالفت خود را با هژمونی و سلطه گری اعلام و بر آمادگی برای ارتقای جهان چند قطبی تاکید کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شی جین پینگ رئیس جمهور چین مخالفت خود را با هژمونی و سلطه گری اعلام و بر آمادگی برای ارتقای جهان چند قطبی تاکید کرد.

وی در آستانه سفری دو روزه به قزاقستان در مقاله ای اظهار کرد مقامات چین مخالفت هژمونی، سیاست های قدرتی و تقابل بلوکی و آماده ارتقای جهان چند قطبی برابرهستند.

شی در این مقاله افزود: تغییرات و تلاطم ها در حوزه جهانی، تهدیدات و چالش های جدیدی را تحمیل می کند اما فرصت های جدیدی را نیز فراهم کرده و احتمالات جدیدی را نیز برای همکاری های فراگیر سودمند دو جانبه بین چین و قزاقستان، ایجاد می کند. ما چینی ها به این موضوع اعتقاد داریم که در هر چالشی، فرصتی نهفته است و این چالش ها و فرصت ها، تبادل پذیر هستند.

وی تصریح کرد چین آماده همکاری با قزاقستان برای پاسخگویی به تغییرات مهم تاریخی است که در دنیای امروز ما و در زمانه ما واقع شده اند. ما باید در بحبوحه بحران ها، فرصت های جدید را تقویت و افق های تازه ای را در تغییر چشم انداز، باز کنیم.

رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد چین با قزاقستان برای تقویت این سیستم بین المللی با مرکزیت سازمان ملل، همکاری خواهد کرد و این نظم جهانی مبتنی بر قوانین بین المللی، عمل براساس چند جانبه گرایی واقعی، مخالفت با هژمونی، سیاست های قدرتی و تقابل بلوکی است.

وی ابراز کرد ما با یکدیگر برای ساخت یک جهان برابر و منظم چند قطبی، ارتقای جهانی سازی اقتصادی کلی و سودمند جهانی همکاری می کنیم و باعث صراحت و اطمینان بیشتری برای صلح و ثبات جهانی می شویم.

رئیس جمهور شی ادامه داد که پکن همواره از تلاش های آستانه برای حفاظت از استقلال ملی، حاکمیت و وحدت منطقه ای حمایت کرده و مسیر توسعه خود را دنبال کرده و سیاست های داخلی و خارجی را برای تضمین سعادت ملی اجرا کرده و مخالف هرگونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی قزاقستان است.

وی پیشتر نیز در هفتادمین سالگرد «پنج اصل همزیستی مسالمت آمیز» در پکن گفت این کشور به نقش سازنده برای حل مشکلات و مسائل افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: عزم چین برای گسترش صلح تغییر نخواهد کرد.

رئیس جمهور چین همچنین به ایفای نقش سازنده در بحران فلسطین و برخی کشورهای دیگر تاکید کرد.

چند روز پیش آژانس خبری بلومبرگ در مقاله‌ای نوشته است که کشورهای آسیایی به تدریج در حال کاهش وابستگی خود به ایالات متحده بوده و خط مشی سیاسی و اقتصادی خود را تغییر داده و هدف آنها تقویت روابط با روسیه و چین است.

در این تحلیلی یادآوری شده که کشورهای منطقه، بر خلاف انتظار کشورهای غربی و تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، به ویژه در حال تقویت همکاری‌های خود با روسیه و چین هستند که منافع اقتصادی زیادی برای آنها خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ