تحول در فرآیند ثبت‌نام کارت‌های اعتباری نمایشگاه عطر سیب

اقتصاد ایران: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در هر دوره از نمایشگاه عطر سیب، هیئات برای دریافت کارت اعتباری در صف‌ طولانی منتظر می‌ماندند اما این‌دوره به صورت الکترونیکی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر با حضور حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام مصطفی جامه‌دار دبیر نمایشگاه عطر سیب و جمعی از اصحاب رسانه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

خونویی در آغاز این‌نشست گفت: نمایشگاه عطر سیب به دوره بیست و دوم رسید و قرار است این دوره از نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۱ تیر در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار شود. زمان بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ است.

وی افزود: در نمایشگاه عطر سیب علاوه بر ارائه ملزومات مورد نیاز برای روضه های خانگی و هیئات بزرگ و کوچک عزاداری امام حسین (ع)، برنامه های متنوع فرهنگی داریم. پس از برگزاری ۲۱ دوره از نمایشگاه عطر سیب، تلاش کردیم با همکاری همکارنم در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی تحولی را در فرآیند ثبت نام هیئات و دریافت کارت های حمایتی ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در هر دوره شاهد بودیم که هیئات در صف طولانی منتظر می ماندند تا کارت های حمایتی را دریافت کنند. امسال این مشکل حل شد و به واسطه فرآیند الکترونیکی هیئات معرفی و ثبت نام ها انجام شد. در نهایت کارت های حمایتی به آدرس مسئولان هیئات تحویل داده شد و آنها می توانند در تاریخ مذکور به نمایشگاه عطر سیب مراجعه کنند.

خونویی گفت: بیش از ۵ هزار هیأت به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور حضور در نمایشگاه عطر سیب معرفی شد. اطلاعات تکمیلی آنها در سامانه قرار گرفت. همچنین کارت های حمایتی با مشارکت بانک شهر آماده شد. کارت های اعتباری این دوره به اعتبار هشت میلیون تومان است. فرآیند ثبت نام و تحویل کارت ها از دو ماه پیش آغاز شد.

وی افزود: از اواخر اردیبهشت فراخون حضور در نمایشگاه میان همه گروه های تولیدکننده و تأمین کننده اعلام شد. در این فراخوان ۳۰۰ درخواست داشتیم که در نهایت به ۶۰ گروه رسیدیم. همچنین نزدیک به ۶۰ گروه تأمین کننده و تولیدکننده اقلام در یکصد و دوازده غرفه در بخش نمایشگاه عطر سیب جانمایی شده اند. غرفه ها به صورت رایگان در اختیار گروه ها قرار گرفته می شود. معیارمان برای انتخاب گروه های تأمین کننده و تولیدکننده کالای ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت بالا است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: اولین دوره ای که نمایشگاه عطر سیب را برگزار کردیم، به هر هیأت اعتبار ۱۰۰ هزار تومانی اختصاص دادیم که مربوط به ۲۱ سال گذشته است. پس از ۲۱ سال این رقم به هشت میلیون تومان رسیده که البته با توجه به تورم قبول داریم که می تواند بخش کوچکی از نیازهای هیئات را پوشش دهد.

خونویی در بخش دیگر سخنانش گفت: امسال دبیرخانه نمایشگاه عطر سیب به صورت مستقیم با تولیدکنندگان و تأمین کننده ملزومات محرم در ارتباط هستند یعنی محصولات به صورت مستقیم در نمایشگاه عرضه می شود. اگر هم محصول وارداتی باشد، صحبت هایی انجام شده تا در مرحله اول واسطه محصولات در نمایشگاه عرضه شود. همه تلاش مان عرصه محصولات به صورت مستقیم به مخاطبان مان است. سعی داریم محصولات ارزان تر از هر نقطه شهر با توجه به نیازمخاطبان عرضه شود.

وی در ادامه گفت: در نمایشگاه عطر سیب با همکاری چند ناشر فروش کتاب را خواهیم داشت. همچنین مسابقات مختلف در حوزه کتاب هم در نمایشگاه برگزار می شود. در ماه محرم چهار حلقه کتابخوانی با موضوع محرم در سر کتابخانه های شهر تهران برگزار می شود که در مجموع ۴۰۰ نشست کتاب در سطح شهر برنامه ریزی شده است. سال گذشته در نمایشگاه عطر سیب عرضه گوشت و مرغ برای هیئات داشتیم که امسال این رویه اجرا می شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: هدفگذاری ما حمایت از هیئات محلی و کوجک است. به حمدالله هیئات بزرگ بانیان خوبی دارند و به لطف سیدالشهدا فعالیت شان را ادامه می دهند. هیئات مذهبی ویژه نوجوانان در ۳۴ فرهنگسرای شهر تهران فعال هستند که مجموعاً ۳۴ تکیه و هیأت می شوند. البته علاوه بر این تعداد نزدیک به ۱۱۰ هیأت نوجوان هم هدفگذاری شده است که در نمایشگاه عطر سیب به ارائه بسته های فرهنگی به آنها می پردازیم. البته ۱۱۰ هیأت نوجوان در حال افزایش است.

خونویی در پایان سخنانش گفت: نمایشگاه عطر سیب طی هشت روز، روزانه یک گروه تعزیه و یک گروه پرده خوانی به اجرای برنامه می پردازند. برخی از روزها هم نوجوانان اجراکننده برنامه های اینچنینی هستند. سال های زیادی می شود که سوگواره های آیینی را در حوزه نوجوان برگزار کرده ایم. با توجه به آنکه رویکردمان در فعالیت های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، نوجوانان هستند، برنامه های فرهنگی میدانی را برای این گروه از مخاطبان طراحی کرده ایم. در تلاش هستیم از ثمره نزدیک به دوساله فعالیت های مشترک با نوجوانان، از خود نوجوانان در اجرای برنامه ها بهره مند شویم. یعنی نوجوانان در کنار پیرغلامان در ایام نمایشگاه برنامه قرائت زیارت عاشورا و عزاداری اجرا می کنند. در مجموع میدان را برای کنش گری نوجوانان در فضای محرم نمایشگاه عطر سیب آماده کرده ایم.

نمایشگاه عطر سیب تجمعی از تولیدکنندگان و تأمین کنندگان ملزومات محرم است

در ادامه این‌نشست حجت الاسلام مصطفی جامه‌دار دبیر نمایشگاه عطر سیب گفت: نمایشگاه عطر سیب یک رویداد فرهنگی است که با برگزاری آن مردم به پیشواز محرم می روند. این نمایشگاه به نوعی به تأمین اقلام و محصولات مورد نیاز خانواده ها برای ایام محرم می پردازد. به این معنا که عطر سیب تنها ویژه هیأت ها نیست بلکه خانواده ها هم می توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند و به خرید محصولات مورد نیازشان بپردازند.

وی افزود: نمایشگاه عطر سیب برای گروه های سنی مختلف است و حتی با ارائه بازی های ویژه محرم می توانیم میزبان کودکان در این نمایشگاه باشیم.
دبیر بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب گفت: این رویداد توأم با آیین های سنتی اقوام و عزاداری ها در قالب هنرهای نمایشی همچون تعزیه و پرده خوانی است. یعنی علاوه بر خرید از همان ساعات ابتدایی برنامه های فرهنگی ویژه محرم اجرا می شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ گفت: در نمایشگاه عطر سیب، خانواده ها را مورد توجه قرار دادیم و بخشی از فضای نمایشگاه را به استراحت برای خانواده ها قرار دادیم. همچنین حسینیه دائمی در میدان امام حسین (ع) به ارائه خدماتی از چایخانه تا مهدکودک می پردازد.

حجت الاسلام جامه دار در پایان گفت: نمایشگاه عطر سیب مهم ترین اتفاق برای ارتباط با مدیران و مسئولان هیئات هستند. این رویداد تجمعی از تولیدکنندگان و فروشندگان است. همه ما می دانیم که هیئات با اعتبار هشت میلیون تومانی و اعتبارات دولتی نمی چرخد بلکه همه آنها به واسطه فضای مردمی فعالیت شان را ادامه می دهند.

در پایان نشست مورد اشاره از پوستر بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب رونمایی شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ