پای بیونیک جای پای عادی را می‌گیرد

اقتصاد ایران: برای نخستین بار افراد دچار قطع عضو با کمک پاهای مصنوعی بیونیک جدید می توانند به طور طبیعی با سرعت نرمال راه بروند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، محققان و مهندسان دانشگاه ام آی تی پاهای رباتیکی ابداع کرده اند که با استفاده از الکترودها و رایانه انقباضات ماهیچه های پای قطع شده را رمزگشایی می کنند تا حرکات خیالی آنها را به گام های واقعی تبدیل کند.

مغز فرد دچار قطع عضو تمام حرکات را کنترل می کند و به وی اجازه می دهد بدون تمرکز آگاهانه روی حرکت پاهایش به طور نرمال راه برود. اطلاعات نشان می دهد افرادی که از پاهای بیونیک استفاده می کنند می توانند 41 درصد سریع تر از افراد با پاهای پروتزی و باسرعتی معادل سرعت افراد معمولی راه بروند.

محققان این پژوهش 7 بیمار که یکی از پاهایشان از زیر زانو قطع شده بود را برای عمل جراحی انتخاب کردند که در آن جفت ماهیچه‌ای که یک پا را حرکت می‌دهند به هم متصل شدند. این ماهیچه ها به عنوان رابط میونورال آگونیست-آنتاگونیست (AMI) شناخته می‌شوند.

این داوطلبان پاهای پروتز رباتیک دریافت کردند و توانستند راحت تر، سریع تر و طبیعی تر از 7 فرد دچار قطع عضوی که عمل جراحی و پروتز معمولی دریافت کردند، راه بروند. هیو هر مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: ما متوجه ارتقای قابل توجه در راه رفتن، مانور در برابر موانع و همچنین بالا و پایین رفتن از پله ها و سرازیر های بیماران با قطع عضو AMI شدیم.

این نخستین تحقیق پروتزی در تاریخ است که یک پروتز پا با ماژولاسیون کامل عصبی را نشان می دهد. در هیچ یک از تحقیقات پیشین این سطح از کنترل مغز که به راه رفتن طبیعی انسان که طی آن سیستم عصبی حرکت را کنترل می کند، منجر نشده بود. حتی یک الگوریتم رباتیک نیز چنین قابلیتی را نشان نداده بود.

در کل جهان حدود 60 نفر فرایند AMI را انجام داده اند که می توان طی فرایند قطع عضو یا به عنوان یک فرایند تجدید نظر آن را انجام داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ