اولمرت: در جنگ با حزب‌الله با دردسری بی‌سابقه مواجه هستیم

اقتصاد ایران: یکی از نخست‌وزیران اسبق رژیم صهیونیستی که سابقه شکست مقابل حزب‌الله را دارد با هجمه مجدد ضد نتانیاهو گفت در جنگ گسترده با حزب‌الله، اسرائیل به دردسری بزرگ و بی‌سابقه دچار خواهد شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که از زمان آغاز جنگ غزه بارها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی این رژیم را مورد هجمه قرار داده است، طی سخنان جدیدی در این زمینه با هشدار مجدد درباره عواقب مرگبار هرگونه گسترش جنگ با حزب الله اعلام کرد: اگر جنگی همه جانبه در شمال اتفاق بیفتد، ویرانی گسترده‌ای در لبنان به وجود خواهد آمد و اسرائیل قدرت این کار را دارد. اما اگر حزب الله از همه قدرت خود استفاده کند که قطعاً این کار را هم خواهد کرد، اسرائیل به دردسری بزرگی دچار خواهد شد که در تاریخ همه درگیری‌ها با کشورهای عربی هرگز تجربه نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ منفعتی برای اسرائیل یا حزب‌الله در ورود به یک جنگ گسترده وجود ندارد، گفت: ما می‌توانیم برای حل و فصل درگیری‌ها به توافق برسیم و این امر مستلزم خویشتن داری و صبر است.

اولمرت در پاسخ به این سوال که از نظر او بهترین نفر برای نخست وزیری اسرائیل کیست، گفت: من هنوز نام او را نمی‌دانم اما زمان آن رسیده است که یک فرد شجاع روی کار بیاید که قدرت تصمیم گیری داشته باشد.

وی افزود: من به دنبال شخصی برای رهبری اسرائیل هستم که شجاعت آن را داشته باشد و بگوید که ما به یک راه حل سیاسی و سازش با فلسطینی‌ها نیاز داریم؛ زیرا شاید بتوان تا ابد جنگید و به اشغالگری ادامه داد، اما با این کارها نمی‌توان به هیچ نتیجه‌ای رسید.

این نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آنچه که ما باید انجام دهیم صلح است و من آماده مبارزه به خاطر صلح و رسیدن به آن هستم و برای این کار به حمایت اسرائیلی‌ها نیاز داریم. اسرائیل به رهبری نیاز دارد که بتواند تصمیم درست بگیرد؛ حتی اگر این تصمیم با همه عقاید و افکار او متفاوت باشد.

ایهود اولمرت که از زمان آغاز جنگ غزه بارها نتانیاهو را به خاطر شکست اهداف جنگی مورد هجمه قرار داده است، چند روز قبل هم در سخنانی اعلام کرد: من نتانیاهو را متهم می‌کنم که به جای توافق با دولت لبنان تحت میانجیگری فرانسه و آمریکا، قصد دارد دامنه جنگ را گسترش دهد و یک درگیری نظامی مستقیم و همه جانبه در شمال با حزب الله آغاز کند؛ در حالی که استفاده از راهکار سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها، به ده‌ها هزار نفر از ساکنان شمال که بر اثر جنگ آواره شده‌اند، اجازه می‌دهد به خانه‌هایشان برگردند.

نخست‌وزیر اسبق رژیم اشغالگر تاکید کرد: تا زمانی که این مرد ملعون (نتانیاهو) اداره کابینه را بر عهده دارد، هر روزی که می‌گذرد خطری جدی برای آینده و موجودیت اسرائیل است. نتانیاهو عامدانه تلاش می‌کند تا بافت حساس روابط حیاتی با کشورهای عربی از جمله مصر و اردن که برای امنیت اسرائیل ضروری هستند را از بین ببرد. نتانیاهو خطری جدی برای موجودیت و آینده اسرائیل محسوب می‌شود و اکنون زمان اخراج او فرا رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ