تظاهرات در موریتانی و قطع اینترنت

اقتصاد ایران: به دنبال تظاهرات شبانه در چند شهر موریتانی در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مقامات نواکشوط صبح امروز دستور قطع اینترنت تلفن همراه را صادر کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هشتمین انتخابات ریاست جمهوری موریتانی شنبه هفته جاری برگزار شد و طی آن هفت نامزد از جمله «محمد ولد شیخ غزوانی» رئیس جمهور کنونی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت کمیته مستقل انتخابات موریتانی اعلام کرد: محمد ولد شیخ غزوانی با کسب 56 درصد آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یافت و «بیرام ولد داه عبیدی» فعال حقوقدان با کسب 22 درصد آراء در رده دوم قرار گرفت.

این حقوقدان با متهم کردن کمیته مستقل انتخابات به کودتا علیه اراده رای دهندگان ، طرفداران خود را به نافرمانی مدنی فرا خواند و گفت: این اقدام بایستی به صورت مسالمت آمیز و بدون درگیری با پلیس و نیروهای امنیتی باشد.

چند شهر موریتانی از جمله پایتخت این کشور دیشب شاهد تظاهرات و نا آرامی بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمده بودند.

به نوشته روزنامه القدس العربی،همزمان با برگزاری این تظاهرات در شهرهای نواکشوط، نواذیبو، وازیرات ، سیلبابی و روسو خدمات اینترنت در این شهرها قطع شد.

 تظاهرات کنندگان با آتش زدن لاستیک سبب اختلال در عبور و مرور خودروها در خیابان‌ها شدند و پلیس و نیروهای امنیتی از حمله شماری از معترضان به اماکن عمومی و خصوصی جلوگیری کرد و امنیت را به شهرها بازگرداند.

مقامات موریتانی بامداد امروز ( سه شنبه ) دستور قطع اینترنت تلفن همراه شهروندان را صادر کردند تا از این طریق ارتباط معترضان با یکدیگر قطع و از گسترش تظاهرات جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ