در ایالت «سنار» سودان چه خبر است؟

اقتصاد ایران: وزارت امور خارجه سودان نیروهای واکنش سریع را به کشتار غیرنظامیان در ایالت سنار این کشور متهم کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای واکنش سریع با هدف تصرف ایالت سنار( جنوب شرق سودان )  پیشروی خود را به سمت این ایالت شروع کردند و  در 26 ژوئن منطقه کوهستانی «مویه» واقع در 40 کیلومتری شهر سنجه ( مرکز ایالت سنار ) را به تصرف خود در آوردند.

نیروهای واکنش سریع  توانستند هفته گذشته شهر سنجه را از کنترل ارتش سودان خارج کنند و  این درحالی است که ارتش اعلام کرده نبرد با نیروهای مهاجم در سنجه و اطراف آن به شدت ادامه دارد.

وزارت امور خارجه سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طی چند روز گذشته نیروهای واکنش سریع در مناطق مختلف ایالت سنار از جمله روستاهای منطقه کوهستانی « مویه» مرتکب کشتار غیر نظامیان شده‌ است.

 در این بیانیه آمده‌است: نیروهای واکنش سریع بیش از 40 شهروند را در سنار و حومه شهر سنجه به قتل رسانده و این در حالی است که ایالت سنار میزبان بیشترین آوارگان سودانی است.

وزارت امور خارجه سودان در بیانیه خود تصریح کرد: به دنبال کشتار شهروندان و تاراج اموال شان و بیرون راندن آنان از منازلشان توسط نیروهای واکنش سریع موج جدیدی از آوارگان به راه افتاده‌ است.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، این بیانیه می‌افزاید: نیروهای واکنش سریع بیمارستان شهر سنجه به مرکز نظامی تبدیل کرده و از آنجا غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

 
وزارت امور خارجه سودان در پایان بیانیه خود از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات نیروهای واکنش سریع علیه شهروندان سودانی انتقاد کرد.

سازمان بین المللی مهاجرت به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان درگیری جاری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در شهر سنجه و روستاهای اطراف آن بیش از 55 هزار شهروند سودانی آواره شده‌اند.

در این بیانیه آمده است : درگیری مسلحانه میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در سراسر ایالت سنار ( شرق سودان ) ادامه دارد و براساس گزارش های میدانی حدود 50 هزار نفر از مردم این ایالت از بیم جان خود به ایالت قضارف ( همجوار سنار) و 5 هزار دیگر هم به ایالت نیل آبی ( جنوب شرق ) و حدود 440  نفر هم به شهر «حبلین» واقع در ایالت نیل سفید ( جنوب ) کوچ کرده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه خود تصریح کرده‌ است: شرایط در ایالت سنار بحرانی و شرایط آینده غیرقابل پیش بینی است.

مدیر کمک‌های بشردوستانه ایالت قضارف پیش بینی کرد: طی روزهای آینده  این ایالت میزبان 130 هزار پناهنده از ایالت سنجار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ