برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات خانه مطبوعات در استان هم‌زمان با ۱۰ استان دیگر دوم مرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیام احمدی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس جدول اعلامی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، فراخوان برگزاری انتخابات از طرف خانه مطبوعات استان تا ۱۸ تیر منتشر می‌شود و نامزدهای متقاضی شرکت در این دوره از انتخابات می‌توانند از ۱۹ تا ۲۴ تیر برای نام‌نویسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دیگر مراحل برگزاری انتخابات خانه مطبوعات همچون بررسی شرایط نامزدها، رسیدگی به اعتراضات آنان، امکان انصراف الکترونیکی از نامزدی و ثبت درخواست تغییر نقش نامزدها بر اساس جدول اعلامی اجرایی خواهد شد، گفت: اسامی نهایی نامزدها یکم مرداد مشخص می‌شود.

احمدی ادامه داد: فرآیند عضوگیری خانه مطبوعات به صورت موقت از ۲۹ تیر تا زمان برگزاری انتخابات متوقف می‌شود از این رو لازم است تمامی اعضای خانه در اولین فرصت نسبت به تکمیل پرونده عضویت و رفع نواقص و همچنین تصحیح نام رسانه خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این دوره از انتخابات خانه همچون دوره قبل به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اداره امور خانه مطبوعات طبق ماده ۲۱ اساسنامه بر عهده هیأت مدیره‌ای مرکب از هفت نفر عضو از رسته‌های مختلف و ۲ نفر بازرس است.

احمدی درباره ترکیب هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسته‌های مربوط به آن افزود: ۲ نفر از مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک با یک نفر عضو علی‌البدل، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان با ۲ نفر عضو علی‌البدل، یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری با یک نفر عضو علی‌البدل و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری با یک نفر عضو علی‌البدل با رأی مخفی به صورت الکترونیکی برای عضویت در هیأت مدیره انتخاب می‌شوند.

گفتنی است، خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به عنوان مؤسسه‌ای فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرتجاری و مستقل از میان دست‌اندرکاران مطبوعات و رسانه‌های استانی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تشکیل می‌شود تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به موجب اساس‌نامه اهداف موردنظر را دنبال کند.

کمک به اقتصاد رسانه‌های استان از طریق آموزش و ترویج شیوه‌های روزآمد مدیریت رسانه، حل مشکلات صنفی اعضا و فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برای آنان، بسط و تقویت ارتباط رسانه‌های استان با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و عمومی، تدوین بانک اطلاعاتی روزنامه‌نگاران، برگزاری جشنواره، نمایشگاه و بزرگداشت مناسبت‌های رسانه‌ای استان، ارائه گزارش عملکرد و مالی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جلوگیری از تعلیق حمایت‌ها و آموزش شیوه‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و فنون و تخصص‌های مرتبط به اعضا و علاقه‌مندان به این حرفه از جمله وظایف این خانه به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ