دیدار اهالی هنر با پزشکیان آغاز شد

اقتصاد ایران: با حضور مسعود پزشکیان مراسم دیدار این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اهالی هنر در سالن رایزن در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور مسعود پزشکیان مراسم دیدار با اهالی هنر در سالن رایزن آغاز شد.

منوچهر شاهسواری، جهانگیر کوثری، ابوالحسن داوودی، علیرضا رضاداد، جمال ساداتیان، عبدالجبار کاکایی، غلامرضا موسوی، سعید سهیلی، محمدعلی جعفریه، فرهاد توحیدی، احسان عبدی‌پور، مجید جوزانی، محمدمهدی عسگرپور، ابراهیم داروغه‌زاده، از جمله حاضران در این دیدار هستند.

جامعه ایران در دوراهی رادیکالیسم یا عقلانیت قرار گرفته است

در ابتدای این جلسه صالحی‌امیری درباره تبیین رویکرهای فرهنگی دولت «برای ایران»، گفت: اگر پزشکیان به پاستور برود و اگر دیگری به پاستور برود چه اتفاقی برای آینده فرزندان ما رخ خواهد داد. در انقلاب ۲ جریان راست و چپ در یک روند منطقی در زمان حیات امام (ره) به پاستور راه پیدا می‌کردند. بعد از رحلت امام جریانی وارد عرصه قدرت شد که رای مردم را بی‌اهمیت می‌دانست.

وی متذکر شد: نتیجه این انتخابات بین پزشکیان یا جلیلی نیست بلکه تقابل با گفتمان رادیکالی است که معتقد است تحریم نعمت است، فضای مجازی و تکثر قومی و جنسیتی و سیاسی را تهدید، برای اهالی فرهنگ و هنر ارزش و احترام قایل نیست. جامعه ایران در دوراهی رادیکالیسم یا عقلانیت قرار گرفته است.

بحث هست و نیست فرهنگ و هنر مطرح است

سپس محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان و به عنوان نماینده خانه سینما، یادآور شد: بحث معیشتی هنرمندان و همچنین بحث ممیزی در دوره‌های گذشته مطرح شده بود. اما الان شرایط فرق کرده است. قبلاً ریلی وجود داشت و هنرمندان با حاکمیت علیرغم ایرادها تعامل می‌کردند. الان نمی‌دانیم لوکوموتیو رها شده است و نقش مرجعیت هنرمندان از سال ۸۸ به بعد گرفته شد. نقش فرهنگی و هنری ما گرفته شد، قبلاً از خارج از کشور و بعدها فهمیدیم با همکارانی از داخل کشور مرجعیت هنرمندان گرفته شود. الان ورود دوستان امنیتی بسیار زیاد شده است.

وی تصریح کرد: الان بحث هست و نیست فرهنگ و هنر مطرح است. آقای پزشکیان در برخی مقاطع به دلیل اینکه برخی دولتمردان با هنرمندان دوست بودند برخی زیرساخت‌ها طراحی نشده است. نظیر جایگاه‌های قانونی نهادهای صنفی.

حوزه ادبیات خانه‌ای صنفی ندارد

سپس عبدالجبار کاکایی نیز به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: دیدم در مناظرات پزشکیان تاکید بر وفاق دارد. من در جامعه ادبیات همیشه به دنبال وفاق بودم ولی به دلیل نگاه امنیتی به حوزه ادبیات این اتفاق نیفتاد. متاسفانه حوزه ادبیات خانه‌ای صنفی ندارد.

وی در ادامه با قرائت شعری از ابوالقاسم لاهوتی سخنان خود را به پایان رساند.

پونه ندایی از اصحاب رسانه دیگر سخنران مراسم بود و یادآور شد: یکی از دلایل اینکه ۶۰ درصد پای صندوق نیامدند به خاطر این است که رسانه‌ها و روزنامه‌ها از مرجعیت افتاده‌اند و علاوه بر اینترنت، فشار و نظارت باعث شده این مرجعیت به رسانه‌های نامعتبر و معاند منتقل شود. نگاه‌های امنیتی طی ۲ دهه گذشته باعث شده فرهنگ و هنر ایران در خارج از کشور کمرنگ شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ