هشدار درباره توطئه صهیونیست‌ها علیه رئیس بیمارستان الشفاء

اقتصاد ایران: یک سازمان برجسته حقوق بشری نسبت به توطئه صهیونیست‌ها علیه مدیر بیمارستان الشفاء بعد از آزادی وی هشدار داد و تاکید کرد که مسئولیت هر خطری برای زندگی دکتر ابوسلمیه، بر عهده اسرائیل است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که «محمد ابوسلمیه» رئیس بیمارستان الشفاء در نوار غزه روز گذشته بعد از 7 ماه از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه درباره خطر جانی برای او هشدار داد.

این سازمان حقوق بشری در بیانیه‌ای تاکید کرد که اقدامات تحریک آمیز اسرائیل علیه دکتر محمد ابوسلمیه، بعد از آزادی وی نگرانی‌های جدی درباره زندگی او ایجاد می‌کند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه همچنین نسبت به احتمال بازداشت مجدد دکتر ابوسلمیه و یا ترور وی توسط صهیونیست‌ها در پی کمپین تحریک آمیز مقامات این رژیم علیه او هشدار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آزادی دکتر ابوسلمیه به همراه تعدادی از پرسنل پزشکی از زندان‌های اسرائیل، بدون اینکه اتهامی علیه آنها ثابت شود، شواهد بیشتری را نشان می‌دهد، مبنی بر اینکه بهانه‌های ارتش اسرائیل برای حمله به بیمارستان الشفاء و محاصره و نابودی این بیمارستان کاملاً بی‌اساس و ساختگی بودند.

این سازمان حقوق بشری، رژیم صهیونیستی را به طور کامل مسئول زندگی دکتر ابوسلمیه دانسته و تاکید کرد مسئولیت هرگونه تجاوز به آزادی و امنیت شخصی دکتر ابوسلمیه یا قرار دادن او در معرض هرگونه خطری، بر عهده همه مقامات اسرائیلی است که کمپین تحریک آمیزی ضد وی به راه انداخته‌اند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که اسرائیل همچنان هزاران فلسطینی از جمله پزشکان و تیم کادر درمانی را از نوار غزه بازداشت می‌کند و آنها را تحت شکنجه و بدرفتاری‌های وحشیانه قرار می‌دهد.

دیروز دوشنبه رژیم صهیونیستی در اقدامی کم سابقه از ابتدای جنگ علیه غزه، دکتر محمد بو سلمیه، رئیس بیمارستان الشفاء غزه را به همراه 50 تن دیگر بعد از هفت ماه بازداشت آزاد کرد و این افراد بعد از آزادی به افشاگری علیه اقدامات صهیونیست‌ها در زندان‌ها پرداختند.

آزادی رئیس بیمارستان الشفاء بعد از اینکه اشغالگران نتوانستند هیچ اتهامی را علیه وی ثابت کنند، موجی از اختلاف و تنش میان مقامات صهیونیست برانگیخت.

در این زمینه شبکه 12 رژیم اسرائیل گزارش داد که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم خواستار برکناری رئیس شاباک به دلیل آزادی مدیر بیمارستان الشفاء غزه شده است.

منابع نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم فاش کردند که نتانیاهو از آزادی رئیس بیمارستان الشفاء شهر غزه ناراحت است؛ برای اینکه او از طریق رسانه‌ها از این ماجرا باخبر شده است و از مسئولان خواسته در این باره در اسرع وقت پاسخ دهند.

همچنین «عمیحای شیکلی»، وزیر امور یهودیان مقیم خارج اراضی اشغالی فلسطین نیز از یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست در مورد دلایل آزادی دکتر ابو سلمیه توضیح دهد.

در همین حال، دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده که گالانت از تصمیم آزادی ابو سلمیه بی اطلاع بوده است. «شلومو کارعی»، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هم تصمیم آزادی مدیر بیمارستان الشفا را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داده و خواستار برکناری مقامات امنیتی شده است.

آویگدور لیبرمن، وزیر اسبق جنگ و رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» هم ضمن اعلام مخالفت با آزادی دکتر ابو سلمیه، آن را نشانه انحطاط اخلاقی و امنیتی مسئولان اسرائیلی دانسته است.

ارتش رژیم اسرائیل طی بیش از هشت ماه گذشته به بهانه اینکه بیمارستان الشفاء محل تجمع و مخفیگاه نیروهای حماس بوده و اتاق جنگ مقاومت زیر این بیمارستان است، به این مرکز غیر نظامی یورش برد و بعد از چند ماه در حالی آنجا را ترک کرد، که کاملا ویران و به تلی از خاک تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ