اولین کابل Thunderbolt 5 دنیا با پشتیبانی از شارژ ۲۴۰ وات و قیمت منطقی عرضه شد

اقتصاد ایران: اولین کابل مبتنی‌بر استاندارد تاندربولت ۵ جهان با امکان شارژ ۲۴۰ وات و پشتیبانی از انتقال تصویر با سرعت بسیار بالا روانه‌ی بازار شد.

حدوداً یک‌ سال پس‌ از معرفی رسمی تاندربولت ۵، سرانجام محصولاتی سازگار با این فناوری فوق‌العاده‌پرسرعت درحال ظهور هستند. Cable Matters با معرفی اولین کابل تاندربولت ۵ جهان، امکان انتقال اطلاعات با پهنای‌باند ۱۲۰ گیگابیت برثانیه را برای ویدیوهای باکیفیت بالا فراهم کرده است. این کابل در سه نسخه‌ی ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ سانتی‌متری عرضه می‌شود.

کابل تاندربولت ۵ شرکت Cable Matters را شرکت Lintes Technology ساخته است و درحال‌حاضر ازطریق فروشگاه آمازون به‌فروش می‌رسد.

قیمت نسخه‌ی ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ سانتی‌متری این محصول به‌ترتیب ۲۳، ۲۷ و ۳۳ دلار است. از آنجاکه تاندربولت ۵ فقط از یک استاندارد واحد پیروی می‌کند، کابل یادشده از همه‌ی قابلیت‌های فناوری مذکور از جمله قابلیت شارژ با سرعت ۲۴۰ وات، سازگاری با پورت‌های تاندربولت ۵، تاندربولت ۳ از نوع USB-C و USB4، پهنای‌باند ۱۲۰ گیگابیت‌برثانیه برای انتقال ویدیو با وضوح و کیفیت بالا و پنهای‌ باند دوطرفه‌ی ۸۰ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

کابل تاندربولت ۵ شرکت Cable Matters
Cable Matters

تاندربولت ۵ درحال‌حاضر پرسرعت‌ترین رابط اتصال دردسترس عموم به‌شمار می‌رود. این فناوری بر پایه‌ی استاندارد USB 4 نسخه‌ی ۲ بنا شده است و ضمن برخورداری از تمامی ویژگی‌های همتای USB خود، قابلیت اختصاصی تاندربولت یعنی حالت افزایش پهنای باند (Bandwidth Boost Mode) را نیز ارائه می‌دهد.

کابل تاندربولت ۵ شرکت Cable Matters
Cable Matters

حالت افزایش پهنای باند تاندربولت ۵، فراتر از محدودیت ۸۰ گیگابیت‌برثانیه‌ی USB 4 نسخه‌ی ۲ عمل می‌کند و هنگام اتصال به نمایشگرها، پهنای باند خیره‌کننده‌ی ۱۲۰ گیگابیت‌برثانیه را به‌ارمغان می‌آورد. این ویژگی با تغییر کاربری سه مسیر از چهار مسیر ۴۰ گیگابیت‌برثانیه به حالت انتقال، مجموع پهنای باند یک‌جهته را از ۸۰ به ۱۲۰ گیگابیت‌برثانیه افزایش می‌دهد، اما اتصال دریافت‌کننده در این شرایط به ۴۰ گیگابیت‌برثانیه محدود می‌شود.

مقالات مرتبط:
  • کابل ۲ متری جدید شیائومی با پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ وات معرفی شد
  • بهترین کابل‌های HDMI؛ معرفی بهترین برندها [آذر ۱۴۰۲]

اگرچه پهنای‌ باند ۱۲۰ گیگابیت‌برثانیه قبلاً روی USB 4 نسخه‌ی ۲ آزمایش شده بود، اما کابل تاندربولت ۵ شرکت Cable Matters اولین محصولی به‌حساب می‌آید که با پشتیبانی از ویژگی مذکور روانه‌ی بازار شده است.

تاندربولت ۵ برای اولین‌بار از رابط PCIe نسل ۴ نیز بهره می‌برد و از پهنای‌باند اختصاصی PCIe تا ۶۴ گیگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. این قابلیت با هدف رفع نیاز دستگاه‌های پرمصرف PCIe مانند SSD و داک‌های کارت گرافیک اکسترنال (eGPU) طراحی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ